arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۸۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

اصرار بارزانی و پامپئو بر ماندن نظامیان آمریکا در عراق علی‌رغم مخالفت‌ها

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان، ابقای نظامیان آمریکا در عراق را به رغم مخالفت‌ها ضروری دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در شهر مونیخ آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه روودآو، مسرور بارزانی در این دیدار با مایک پامپئو، در مورد تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات عراق از جمله روند تشکیل دولت جدید و تهدید‌های امنیتی این کشور رایزنی کرد.

بنا به بیانیه‌ای که دفتر نخست‌وزیری منطقه کردستان عراق منتشر کرده، «طرفین در این نشست بر اهمیت هماهنگی مشترک برای مقابله با تروریسم، ضرورت ادامه ثبات در عراق و باقی ماندن نظامیان آمریکایی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد تروریسم تأکید کردند».

بارزانی در این نشست از آینده سیاسی عراق ابراز نگرانی کرده و گفت است که هرگونه تغییرات یا تحولات در عراق باید حقوق منطقه کردستان عراق در چارچوب قانون اساسی را حفظ کند.

این دیدار در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان که از امروز جمعه (۲۵) در این کشور آغاز شده است، صورت گرفت. نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در این نشست همچنین با وزیر دفاع عراق دیدار و گفت‌وگو کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سید
|
Germany
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
حاج سلیمانی اگه نبود یک شبه رفته بودید
حسن بابایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
سلام
چقدر خوب بود دولت مردان مسلمان چه شیعه وچه سنی وچه عثمانی دست دردست هم میدادم و یک خاورمیانه یک پارچه تشکیل میدادند ...و از دانش خود برای عمران و آبادی منطقه تلاش میکردن .. به امید روزی که صلح جهانی پایدار در منطقه و جهان باشیم
عبدی از سنندج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
با سلام من به عنوان کورد ای کاش کوردهای عراق بیشتر به طرف همسایه هاش به خصوص ایران حساب باز میکرد در هر صورت آمریکا هیچ گاه دوست و خیرخواه کورد نبوده و نیست چطور به موردهای سوریه خیانت کرد و بارهای بار نیز به همین کوردهای عراق خیانت کرد نمیدونم چرا عبرت نمیگریم
نظرات بینندگان