arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۶ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف: عربستان پیامی برای مذاکره فرستاد اما به پاسخ ما جواب نداد
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۲:۴۰

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفته است که پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران، عربستان سعودی پیامی مبنی بر تمایل به مذاکره فرستاد اما به پاسخ ایران جوابی نداد.

لیست انتخاباتی مدیران احمدی‌نژاد منتشر شد/ انتقاد وزیر احمدی‌نژاد از بسته شدن لیست شورای ائتلاف پشت درهای بسته؛ برخی اعتراض کردند سهمشان زیاد شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۲:۳۹

تعدادی از مدیران زمان احمدی نژاد در ائتلافی موسوم به «ائتلاف مردم» اقدام به ارائه لیست انتخاباتی کردند.

وزیر خارجه قطر: تلاش‌ها برای حل وفصل بحران با عربستان متوقف شده است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۲:۳۸

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر از توقف تلاش‌ها برای حل وفصل بحران میان این کشور با عربستان و امارات خبر داد.

وزیر خارجه عربستان سعودی: هیچ‌گاه به ایران پیام خصوصی‌ نداده‌ایم
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۰:۴۹

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: پیام ما به ایران همواره همان پیام‌های عمومی بوده است و هیچ‌گاه به ایران پیام خصوصی‌ نداده‌ایم.

واریز 205 هزار تومان سود علی‌الحساب سهام عدالت از سوم اسفند
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۰:۴۶

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: از سوم اسفندماه به ازای هر سهم یک میلیون تومانی عدالت به صورت علی‌الحساب 205 هزار تومان واریز می‌شود.

اخطاریه سازمان هواشناسی درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۸:۰۵

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش برف حداکثر تا ۴۵ سانتیمتر در استان‌های کردستان و جنوب آذربایجان غربی طی فردا (۲۷ بهمن ماه) هشدار داد.

رونمایی سپاه از دو دستاورد «پاد اخلالگر» و «جستجوگر ضد رادار»/ تجهیز جنگنده‌های میراژ ارتش به رادار و تسلیحات ایرانی
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۸:۰۴

در چهارمین کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و امنیت از از دو دستاورد علمی و دفاعی سپاه رونمایی شد.

افشای جزئیات توافق با طالبان؛‌ تعهد آمریکا به خروج تدریجی از افغانستان
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۶:۲۱

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با سی‌ ان ان درباره جزییات توافق آمریکا و طالبان گفت که واشنگتن به اشرف غنی تعهد داده‌اند که پس از امضای این توافق از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کنند.

لندن: فرماندهی ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج‌فارس به معنای همسویی این کشور با فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران نیست
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۵:۱۸

وزارت دفاع انگلیس مدعی است فرماندهی لندن بر ائتلاف دریایی آمریکایی در خلیج‌فارس موسوم به عملیات «سنتینل»، به معنای همسویی این کشور با سیاست فشار حداکثری کاخ سفید علیه ایران نیست. وی همچنین ادامه داد: این کشور به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ میان ایران و آمریکا ادامه می‌دهد.

ورود شاخص بورس به کانال ۴۶۰ هزار واحد
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۴:۰۴

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) دو هزار و ۹۰۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

رهبر معظم انقلاب: تاب‌آوریِ ملّتِ ایران برای ناظران جهانی حیرت‌انگیز است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۵۷

رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان با ایشان گفتند: امروز که شما ملاحظه میکنید کشور شما، جامعه‌ی شما، زیر فشارهای گوناگون تاب‌آوریِ حیرت‌انگیزی دارد، ما حرفهای اینها را میخوانیم، می‌بینیم، می‌شنویم. تاب‌آوریِ ملّتِ ایران برای ناظران جهانی حیرت‌انگیز است؛ تعجّب میکنند. این فشاری که غول وحشی آمریکایی وارد میکند، ملّتها[ی دیگر] طاقت یک‌پنجم این و یک‌چهارم این را هم ندارند، امّا ملّت ایران محکم ایستاده؛ این بیست‌ودوّمِ بهمن اش، قبل از آن تشییع جنازه‌ی سردار آسمانی‌اش؛ اصلاً همه را متحیّر میکند که این چه ملّت مقاومی است. ایشان همچنین گفتند: جامعه‌ی مدّاح یک کار بزرگی بر عهده دارد و آن عبارت است از مدیریّت شادی و عزای جامعه؛ شما در حقیقت شادی‌های معنوی، و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریّت میکنید، جهت میدهید، هدایت میکنید. آن جوامعی که این وضعیّت را ندارند، این مجالس را ندارند، این گریه‌ها را، این شادی‌ها را ندارند، آنها این خلأ را احساس میکنند و بنده اطّلاع دارم یک جوری میخواهند این خلأ را درست کنند، پُر کنند، و نمیشود؛ این کار شما است.

روحانی: در انتخاب وزیر زن، دست رئیس‌جمهور را باز بگذارید
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۴۱

حسن روحانی گفت: اگر در دولت یک جمع ۲۰- ۳۰ نفر هستیم اگر خانم‌ها باشند غیر از معاونین رییس جمهوری که دست رییس جمهور باز است و می‌تواند معاون خانم بگذارد. در آن طرف هم دست را باز بگذارید. وزیر هم دست رییس جمهور را باز بگذارید. رئیس شورای امنیت ملی افزود: عده ای در سال اول انقلاب می گفتند در دانشگاه وسط کلاس دیواری میان خانم ها و آقایان کشیده شود! اما امام نگذاشت. من این مسائل را به شوخی نمیگویم! بعضی‌ها وقتی در انتخابات می‌گفتم برخی دنبال دیوار کشیدن هستند، مدعی می‌شدند من این حرف ها را برای انتخابات می‌زنم و کسی دنبال دیوار نبوده است. اما شماها اول انقلاب به دنبال دیوار بودید و کسی که جلوی شما را گرفت امام بود.

برف و باران در راه است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۹

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که سامانه بارشی جدیدی طی فردا (۲۷ بهمن‌ماه) به کشور وارد می‌شود، گفت: این سامانه سبب بارش باران و برف در بیشتر مناطق خواهد شد. صادق ضیاییان اظهار کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۹ بهمن‌ماه) در نوار شمالی و شمال غرب کشور و در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد دور از انتظار نیست و طی روز چهارشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور جوی آرام خواهیم داشت و به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور بارش در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب شروع می‌شود و طی بعد از ظهر شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

ابتکار:‌ دولت به زنان به عنوان شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۷

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم و دوازدهم برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه دارد. معصومه ابتکار افزود: دولت به زنان ایرانی به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده است و در سیاست‌گذاری های در مورد زنان همواره بر اساس سیره نبوی عمل کرده نه بر اساس اسناد خارجی.

ظریف: بیشتر از هر کسی دیگر خواهان این هستیم که محتوای جعبه سیاه را بدانیم
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۷

وزیر امور خارجه گفت: من ظهر جمعه چند ساعت پیش از این که [علت سقوط هواپیمای اوکراینی از جانب ایران]اعلام شود، مطلع شدم. پیش از آن به من اطلاع داده شده بود که یک ایراد فنی بوده است. فرماندهی نظامی ما احتمالا زمانی مابین صبح چهارشنبه چند ساعت پس از ساقط شدن آن و غروب پنج‌شنبه به این موضوع پی برد و سپس ارزیابی‌هایی درباره این که کی، چگونه و چرا سقوط کرده و چه مشکلی پیش آمده است انجام داد. آن‌ها می‌بایست تحقیق می‌کردند. این تحقیق ادامه دارد. ما همه پاسخ‌ها را نمی‌دانیم؛ هنوز نمی‌دانیم که چرا فردی که پشت سامانه دفاع هوایی بود، فکر کرده است که یک هواپیما نزدیک می‌شود. او قویا این فکر را می‌کرده است، چرا که اکنون در بازداشت بوده و بازجویی می‎شود و این چیزی است که می‌گوید. چیزهای نامعلوم زیادی وجود دارد و به همین خاطر است که ما بیشتر از هر کسی دیگر خواهان این هستیم که محتوای جعبه سیاه را بدانیم. ظریف در این باره تایید کرد که ایران قادر به بارگیری اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی نیست و با [این وجود]، تهران جعبه سیاه را به دولت‌های خارجی تحویل نخواهد داد و ضمن دفاع از این تصمیم ایران، این حادثه را یک مصیبت خواند و اشاره کرد که بسیاری از ۱۷۶ نفر جان باختگان این حادثه، پاسپورت‌های ایرانی و خانواده و بستگانی در ایران داشتند.

واردات نفت کره جنوبی از ایران همچنان صفر
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۶

آمار گمرکی نشان داد واردات نفت کره جنوبی از ایران در ژانویه به دلیل تحریم‌های واشنگتن متوقف ماند. کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان است، در ژانویه ۱.۷۲ میلیون تن معادل ۴۰۶ هزار و ۵۵ بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرد که ۵۳.۳ درصد در مقایسه با ۱.۱۲ میلیون تن در ژانویه سال گذشته رشد داشت و ۱.۲ درصد بالاتر از واردات ۱.۶۸ میلیون تن در دسامبر بود. واردات نفت کره جنوبی از عربستان سعودی که بزرگترین تامین کننده نفت این کشور است، در ژانویه بر مبنای سالانه ۲.۹ درصد رشد کرد و به ۳.۶۱ میلیون تن معادل ۸۵۳ هزار و ۷۶۹ بشکه در روز رسید.

وضعیت خلخال روی به عادی شدن است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۵

فرماندار خلخال با اشاره به آخرین وضعیت امداد رسانی در این شهرستان گفت: راه 95 درصد از روستاهای شهرستان تا این لحظه باز شده است و تا پایان امروز ده روستای باقی مانده نیز به اتمام خواهد رسید. فریدون بابایی اظهار کرد: روز گذشته 9 روستا وضعیت بحرانی داشت که با اقلام امکانات اولیه و مواد غذایی از جمله آرد مورد نیاز در بین آنها توزیع شد.

سندرز در صدر دموکرات‌ها؛ ترامپ بالاتر از همه نامزدها
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۳۴

نتیجه نظرسنجی مشترک «دانشگاه تگزاس» و موسسه «نظرسنجی تگزاس تریبیون» نشان می‌دهد، «برنی سندرز» از دیگر نامزدهای دموکرات پیشی گرفته اما در رقابت تک به تک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، «دونالد ترامپ» رقبای دموکرات خود را شکست می‌دهد. در این نظرسنجی، سندرز با کسب ۲۴ درصد آرا در صدر است و «جو بایدن» با ۲۲ درصد و «الیزابت وارن» با ۱۵ درصد در رده سوم قرار گرفته است. ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند در انتخابات به ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات رای نخواهند داد. اما از نظر آنها او در رقابت تک به تک با تمام نامزدهای دموکرات، پیروز خواهد شد. تنها کسی که در میان نامزدهای دموکرات نزدیک‌ترین رقابت با ترامپ را خواهد داشت، سندرز است اما او هم با کسب ۴۵ درصد در برابر ۴۷ درصد ترامپ، رقابت را به او خواهد باخت.

راه ارتباطی ۴۹ روستای کردستان همچنان بسته است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۶

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: روز گذشته بدلیل وزش باد شدید و کولاک، راه ارتباطی ۸۰ روستای استان مسدود شده بود که راه ۳۱ روستا بازگشایی شد ولی راه ۴۹ روستا همچنان بسته است.

روانچی: ادعای توقیف سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن پوچ است
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۲:۲۵

مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای مقامات آمریکایی درباره توقیف تسلیحات ارسالی به یمن و ادعای ارتباط آن با جمهوری اسلامی ایران نوشت: کارزار دروغ پراکنی آمریکا در مقابل ایران ادامه دارد. روانچی افزود: جدا از ادعاهای پوچ مبنی بر توقیف سلاح‌های ایرانی به مقصد یمن، ایالات متحده از گزارش سازمان ملل سوء استفاده می‌کند تا بگوید ایران، مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان است. در واقع، این گزارش هیچ اشاره‌ای به مسئولیت ایران ندارد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۱۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان