arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۴۹ / مادر شاه کاری که ندارد، فقط صحبت‌های خاله‌زنکی می‌کند

ماشاءالله ملکه پهلوی کاری که ندارد، تمام از همین صحبت‌های خاله‌زنکی و دل‌سوزی برای این و آن و حرف زدن درباره این و آن در میان است تا وقت‌شان بگذرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۴۹ / ملکه پهلوی کاری که ندارد، فقط صحبت‌های خاله‌زنکی می‌کند

 

پس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش «انتخاب»، در خاطرات علم در دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۴۹ آمده است:

امروز عید غدیر برگزار شد. واقعا عید بود. همه جا باران آمده و به علاوه مسئله نفت به این عظمت حل شده و تقریبا زعامت شاهنشاه هم در خاورمیانه بلامنازع و مسلم شده است. بسیار روز خوبی بود. حتی شاهنشاه که به شعرا اجازه شعر خواندن نمی‌دادند، به سید حسین انجدانی اجازه دادند که شعرش را در بزرگداشت عید سعید غدیر بخواند. فرمودند: «روز خوبی است، ما هم خوشحال هستیم، تو هم شعرت را بخوان!...»

شب در کمال بدی و ناراحتی گذشت. سرِ شامِ شاهنشاه پیش ملکه پهلوی هم نرفتم، ولی خانم رفت و عصبانی‌تر برگشت. چون ماشاءالله ملکه پهلوی کاری که ندارد، تمام از همین صحبت‌های خاله‌زنکی و دل‌سوزی برای این و آن و حرف زدن درباره این و آن در میان است تا وقت‌شان بگذرد! باری با آن‌که تا نصف شب کار کرده‌ام، ولی حالم خیلی بد و خیلی ناراحت هستم.

نظرات بینندگان