arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

مقتدی صدر: از مردم عراق می خواهم از تظاهرات مسالمت آمیز حمایت کنند

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر روز شنبه در پیامی که در توییتر خود منتشر کرد، خواستار حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و مشارکت مالی و پزشکی در درمان زخمی شدگان اعتراضات شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدر در توییتر خود نوشت: به من خبر رسیده که موکب های خدماتی در میدان های تظاهرات مسالمت آمیز کم شده است و از مردم شریف عراق می خواهم از آنها حمایت کنند تا تظاهرات مسالمت آمیز مسیر خود را طی کند و همچنین بر این موکب ها لازم است که با فتنه گران و عاملان خرابکاری قطع همکاری کنند.
وی گفت که برخی تظاهرکنندگان مسالمت آمیز زخمی شده اند و مشارکت در درمان آنها از طریق حمایت مالی، پزشکی، کمپین ها و دیگر راه ها را خواستارم.
صدر ادامه داد که برخی می گویند اینها وابسته به من هستند، اما از طریق برخی شعارها فتنه ایجاد می کنند؛ من این را قبول نمی کنم و همچنین اهانت به نمادهای مذهبی ما از علما و شهدا و حوزه ها را نیز قبول ندارم.

رهبر جریان صدر پنجشنبه گذشته در واکنش به پاره ای فراخوان های غیراخلاقی که قرار است به نام تظاهرات در عراق برگزار شود، گفت که عراق نه قندهار افراط گرایی دینی و نه شیکاگوی بی بند و بار خواهد بود.

صدر با انتشار توئیتی در واکنش به فراخوان های اخیر از جمله فراخوان «تظاهرات موسوم به جنس نرم» تاکید کرد: بر همه ما واجب است که اجازه ندهیم عراق نه به قندهار افراط گرایی دینی و نه شیکاگوی بی بندو بار، انحطاط اخلاقی، ناهنجاری جنسی، فسق، فجور و همجنس گرایی تبدیل شود.

وی با این گونه فراخوان ها به نام تظاهرات و آزادی خواهی به شدت مخالفت و تصریح کرد: در برابر این گونه اهانت ها به دین، عقاید و میهن ساکت نمی نشینیم.

رهبر جریان صدر فراخوان های بی بندباری و شهوت رانی به اسم آزادیخواهی را دستاورد اشغالگران آمریکایی در عراق دانست و تاکید کرد: به این ها (اشغالگران) اجازه نمی دهیم که اثرات دین و عقیده را از کشور عراق بزدایند همان طور که پیش از این به اشغالگران اجازه ندادیم که عراق را از هستی محو کنند.

مقتدا صدر از خود و تمامی کسانی که در این خط مشی با او هستند به عنوان «جندالله» (سربازان الهی) و «جند المعصومین» سربازان ائمه اطهار (ع) یاد کرده است.

وی تصریح کرده که نباید آزادی و روشنگری منجر به اشاعه فحشا و منکرات در جامعه خصوصا جامعه ای مانند عراق شود که کشور مقدسات الهی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

به دنبال بیانیه مقتدی صدر مبنی بر حفظ ارزش های دینی در میدان های اعتراضی هزاران هوادار جریان صدر روز گذشته در شهرهای بغداد، نجف و بصره راهپیمایی کردند.

راهپیمایان عراقی که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دادند هر گونه توهین به مقدسات و ارزش های دینی جامعه عراق را محکوم کردند.

شهرهای مرکزی و جنوبی عراق از نهم مهر گذشته شاهد اعتراض های مردمی علیه فساد، بیکاری و ناکارآمدی دولت است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان