arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

رئیس جمهور اوکراین خواهان خاتمه درگیری‌ با روس تبارها شد

رئیس جمهور اوکراین طی سخنرانی در اجلاس امنیتی مونیخ ضمن ستایش از دولت آمریکا، متعهد به خاتمه درگیری‌ها با استقلال طلبان روس‌تبار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور اوکراین که برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان حضور دارد، روز شنبه در سخنانی متعهد به خاتمه درگیری‌ها با استقلال‌طلبان روس تبار شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی سخنرانی در اجلاس امنیتی مونیخ گفت که امیدوار است درگیری‌های موجود تا قبل از خاتمه دوره ریاست جمهوری او در سال 2024 خاتمه یابد.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «در پنج سال، ما به جنگ خاتمه داده و همانطور که گفتم شهروندانمان را برخواهیم گرداند.»

زلنسکی 42 ساله بدون هیچ تجربه سیاسی سال 2019 رئیس جمهور اوکراین شد و وعده خاتمه درگیری‌ها با استقلال طلبان روس تبار را داد. وی همچنین نسبت به مذاکرات با روسیه ابراز امیدواری کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از سخنان خود از آمریکا و حمایت این کشور از اوکراین در نبرد با روسیه ستایش کرد و به سفر آتی خود به واشنگتن و ملاقات با مقامات ارشد آمریکا اشاره کرد.

آمریکا به بهانه تهدید روسیه، اوکراین را برای مقابله با این کشور آماده می‌کند و تاکنون موشک‌های پدافند هوایی، ضد کشتی و تانک را به اوکراین ارسال کرده است. چندی قبل نیز سفارت آمریکا در کی‌یف اعلام کرد که آمریکا قصد دارد قراردادهای تازه‌ای برای صادرات سلاح از جمله موشک‌های ضد کشتی با اوکراین منعقد کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان