arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

تلفات حملات تروریستی در مالی به 40 تن رسید

در چند حمله تروریستی جداگانه در بخش‌های مختلف مالی به کشته شدن 40 تن و جراحت عده‌ای دیگر منجر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به دنبال حملات جداگانه تروریستی در بخش‌های مختلف کشور مالی، در غرب آفریقا ۴۰ نفر از جمله چند نظامی کشته شدند.

به نوشته وبگاه «نیوز ای اف» در حمله تروریستی مردان مسلح در جمعه شب به دهکده «اوگوساگو» در مرکز مالی ۳۱ تن کشته شدند. رئیس این دهکده گفت که این حمله درست بعد از خروج نظامیان دولتی از منطقه رخ داد و مردان مسلح حین ترک منطقه کلبه‌‌ها را آتش زده و محصولات کشاورزی و احشام را با خود برده یا سوزاندند.

یک مقام دولت مالی نیز در این زمینه به «خبرگزاری فرانسه» گفت که طی این حمله دستکم ۲۸ تن دیگر ناپدید شدند. این دهکده نزدیک مرز مالی با بورکینافاسو قرار دارد و ماه مارس (اسفند) گذشته نیز ۱۶۰ نفر در جریان یک حمله مسلحانه از سوی شبه نظامیان «داگون» کشته شدند.

به نوشته این منبع خبری، در روز جمعه نیز هشت نظامی مالی در درگیری با شبه نظامیان در منطقه «گائو» کشته و چهار تن دیگر نیز مجروح شدند.

ارتش مالی از کشته شدن یک نظامی دیگر این کشور در یورش به یک مقر نظامی در مرکز کشور خبر داد.

مرکز و شمال مالی از زمان بعد از کودتای نظامی سال ۲۰۱۲ این کشور شاهد اقدامات خشونت بار و و حملات منظم گروه‌های شورشی و جدایی طلب و به دنبال آن گروه‌های وابسته به القاعده بوده و گروه‌های وابسته به داعش و القاعده از پایگاه خود در مالی به منطقه ساحل آفریقا حمله می‌کنند که این امر منجر به بی‌ثباتی در بخش‌هایی از نیجر و بورکینافاسو شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان