arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۷ بهمن ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روایت توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۹:۱۱

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گزارشی توئیتری با اشاره به رایزنی‌های سه روزه‌اش در مونیخ، دلیل این گفتگوها را پیشبرد صلح و تنش زدایی در منطقه و خارج از منطقه برشمرد.

روحانی: سال ۹۷ مساله استعفا را طرح کردم، رهبری فرمودند: اجازه نمی‌دهم دولت حتی یک ساعت زودتر مسئولیت خود را واگذار کند / وزارت کشور اعلام کرده انتخابات در ۴۴ حوزه رقابتی نیست / آمار کشته های آبان در اختیار پزشکی قانونی است / در ماجرای هواپیمای اوکراینی، دولت مسئولیتی برای «کلیر» کردن آسمان نداشته؛ نیرو‌های مسلح باید این موضوع را به سازمان هواپیمایی اعلام می‌کرد / بورل گفت مکانیسم ماشه را برای «مدت نامعینی» تعلیق کرده‌ایم / هر وقت چیزی را علنی گفتم، بدانید که کارهایم نتیجه نداده؛ اگر نگویم خیانت کرده ام؛ حاضر نیستم خیانت کنم / امیدواریم مذاکرات ایران و امارات به صلح بینجامد
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۸:۰۳

رئیس‌جمهوری اعلام کرد سال آینده نیز با همین توان و قدرت مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد پای میز مذاکره بیاید؛ مثل گذشته که آنها بودند که از ما درخواست مذاکره کردند البته امروز هم درخواست می‌کنند منتها باید به شرایط عادلانه برگردند لذا مسیر ما مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود و آنها که تبلیغاتی می‌کنند برای سال آینده، نادرست است.

اطلاعیه هواشناسی: ورود سامانه بارشی جدید، بارش برف و باران و وزش باد شدید
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۷:۴۷

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) به کشورخبر داد که بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را در پی دارد.

انتقاد بورل از سیاست خارجی منفعلانه اروپا؛ تنها ابراز نگرانی کافی نیست
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۷:۴۶

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ، از شیوه تصمیم گیری بر پایه اتفاق آرا در سیاست خارجی این سازمان انتقاد و تاکید کرد کشورهای اروپایی باید در مسائل بین‌المللی بیشتر اقدام کنند.

زلزله ۵.۸ ریشتری جزیره قشم را لرزاند
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۷:۴۴

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر در عمق ۱۳ کیلومتری زمین، حوالی لافت هرمزگان را لرزاند.

آغاز خاموشی‌های اضطراری در کشور
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۵:۱۸

سخنگوی صنعت برق از اعمال خاموشی‌های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه‌ها در کشور خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه‌داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

دلار در آستانه ورود به کانال ۱۴ هزار تومان
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۴

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست و هفتم بهمن‌ماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۵۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

در دومین جلسه دادگاه زم چه گذشت؟
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۴

نیما زم در دادگاه گفت: پلیس فرانسه، تیم حفاظت سنگینی برایم قرار داد و هر دو ماه یک بار با من قرار می گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست.

آزادراه تهران– شمال ۱۰ اسفندماه به‌طور رسمی افتتاح می‌شود
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۳

قطعه یک آزادراه تهران- شمال ۱۰ اسفندماه با حضور رییس‌جمهوری به طور رسمی افتتاح می‌شود.

قیمت خودرو؛ ۲۷ بهمن / سمند ال ایکس ۹۷ میلیون/ پژو پارس ۱۱۸ میلیون / پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۱۲۰ میلیون / سایپا ۱۳۱ با قیمت ۶۱ میلیون تومان به فروش رسید
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۳

قیمت خودرو، امروز در بازار آزاد نسبت به دیروز با افزایش متوسط یک میلیون تومانی همراه است.

وزارت بهداشت: دانشجویان قرنطینه فردا به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۴۲

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: فردا گواهی نامه سلامت دانشجویان قرنطینه از سوی وزارت بهداشت صادر خواهد شد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی: تک نرخی شدن بنزین کذب است / تخصیص سرانه سوخت به خانوارها صحت ندارد
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۳:۳۹

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تک نرخی شدن بنزین را تکذیب کرد و گفت: تاکنون مصوبه‌ای در این رابطه به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ابلاغ نشده است.

کشورهای مرتبط با هواپیمای اوکراینی: ایران جعبه‌های سیاه را به کشور ثالث تحویل دهد
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۵

وزیران امورخارجه کشورهای مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که اتباعشان در این حادثه جان خود را از دست دادند، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نشستی برگزار کردند و در پایان با انتشار بیانیه‌ای از دولت ایران خواستند که جعبه سیاه هواپیما را هرچه زودتر به کشورش ثالث تحویل دهد. در این نشست وزیران امور خارجه کانادا، اوکراین، سوئد و افغانستان و یکی از معاونان وزارت امور خارجه انگلیس به همراه محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران شرکت داشتند.

واکنش آقاتهرانی به اخبار مربوط به خط قرمز بودن قالیباف برای جبهه پایداری
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۵

حجت‌الاسلام مرتضی‌آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در صفحه شخصی خود نسبت به برخی اخبار درباره درخواست جبهه پایداری برای حذف محمدباقر قالیباف از لیست نهایی اصولگرایان، گفت: ‏اینکه می‌گویند آقای قالیباف خط قرمز پایداری است، واقعاً درست نیست. ما گفتیم ضابطه قرار دهید، آقای قالیباف یا هرکس دیگر اگر اصلح است و اگر نمره لازم را کسب کرد، به روی چشم باید باشد. وی گفت: ما گفتیم نباید فرقی بین افراد باشد؛ تفاوتی بین آقاتهرانی یا قالیباف و یامین‌پور نیست باید درباره همه شاخص‌ها بررسی شود و اینطور نباشد که بر اساس شرکت سهامی و بدون درنظر گرفتن شاخص‌ها افراد در لیست باشد، حتما آقای قالیباف هم اینطور نگاهی را قبول ندارند.

دلار در آستانه ورود به کانال ۱۴ هزار تومان
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۴

صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست و هفتم بهمن‌ماه، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۵۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

لودریان: از نقض برجام توسط ایران نگران هستیم
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۴

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت که پاریس از نقض برنامه جامع اقدام مشترک توسط ایران نگران است. وی اضافه کرد: «به ظریف تصمیم فرانسه درباره ادامه کاهش تنش در منطقه خلیج فارس را ابلاغ کردیم.»

اصابت چندین موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۳

یک منبع آمریکایی و دیپلماتیک روز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، چندین موشک به نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد. صدای چندین انفجار در نزدیکی ساعت سه و نیم بامداد به وقت محلی به گوش رسید که به پرواز درآمدن بالگردها در حریم هوایی منطقه را در پی داشت. شبکه المیادین هم گزارش داد، چهار موشک به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در بغداد اصابت کرد. شبکه الحدث عربستان نیز در این باره گزارش داد، موشک‌های کاتیوشا به داخل ساختمان سفارت آمریکا اصابت نکردند. سخنگوی ائتلاف آمریکایی نیز ضمن تایید خبر اصابت موشک به منطقه الخضرا در بغداد گفت، این حمله هیچ تلفاتی نداشت.

آخرین مهلت ثبت‌نام در کنکور
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۲

فرآیند ثبت‌نام در آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ساعت ۲۴ امروز - یکشنبه - پایان می‌یابد.

مدارس تهران سوم اسفند تعطیل است؟
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۰

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره وضعیت تعطیلی یا فعالیت مدارس در روز شنبه سوم اسفند ماه "فردای روز انتخابات" اظهار‌ کرد: ممکن است مدارسی که حوزه اخذ رأی هستند در روز پس از انتخابات به دلیل تعداد زیاد آراء نیاز به تعطیلی داشته باشند اما تا روز انتخابات به صورت قطعی نمی‌توان در اینباره اظهار‌نظر کرد. وی افزود: باید روز انتخابات فرا برسد، میزان مشارکت مردم را بررسی کنیم و متناسب با آن اگر نیاز بود مدارس را فردای انتخابات تعطیل کنیم.

ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران در لبنان، یمن، آفریقا و افغانستان دخالت می‌کند
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۴۰

وزیر دفاع آمریکا با اتهام‌زنی علیه کشورمان مدعی شد که ایران در امور داخلی لبنان دخالت می‌کند. اسپر، ایران را مشکل اصلی در منطقه خاورمیانه خواند و مدعی شد: ایران در 40 سال گذشته به انتشار رفتار بد خود در منطقه و به‌ویژه در نقاطی همچون لبنان پرداخته است. وی در ادامه این ادعاهای بی‌اساس و خصمانه مدعی شد که ایران در یمن، در آفریقا و در افغانستان نیز همین اقدامات را انجام داده است.

پرونده شهادت سلیمانی در دادسرای تهران تشکیل شد
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۳۸

رئیس قوه قضائیه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت : پرونده ای برای این بزرگوار در دادسرای تهران تشکیل شده و قضاتی مامور شده اند کار را با همکاری معاونت بین الملل قوه قضائیه و با همکاری وزارت امور خارجه در کشور دنبال کنند. حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: این کار با همکاری مسئولان عالی قضائی در عراق دنبال خواهد شد و ما کار را مجدانه دنبال می کنیم و یقین داریم پاکی و طهارت خون شهید سلیمانی باعث می شود انتقام از قاتلان ایشان گرفته شود.

واکنش عراقچی به خروج شرکت‌های کره‌ای لوازم خانگی از ایران: شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند حتما در آینده اقتصاد ایران اولویت ندارند
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۲:۳۲

معاون سیاسی وزیر خارجه تصریح کرد: شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند حتما در آینده اقتصاد ایران در اولویت قرار نخواهند داشت.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۰:۳۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان