arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

وزیر خارجه چین: آمریکا نمی‌خواهد شاهد رشد و توسعه چین باشد / دروغگویی برای ابرقدرتی مانند آمریکا شرم آور است؛ این کشور نباید از استدلال و برهان دوری کند

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: همه اتهامات آمریکا علیه چین و تهدید خواندن آن در محافل مختلف دروغ و کذب محض است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای یی سی روز یکشنبه از چین گزارش داد: وزیر امورخارجه چین این مطلب را در واکنش به اظهارات و سخنرانی های ادعایی وزیران دفاع و خارجه آمریکا در مورد تهدید خواندن پکن درجهان و درخواست از کشورهای دیگر برای افزودن فشار علیه چین عنوان کرد.

وی در پاسخ به این اظهارات مقام های آمریکا تاکید کرد: ظاهرا آنها نمی خواهند دست از دروغ های تکراری و اتهام زنی هایشان بردارند. آنها به هر جایی که می روند این حرف ها را تکرار می کنند، این درحالی است که آنچه مقام های آمریکایی علیه ما می گویند کذب محض است و بر اساس واقعیات و حقایق موجود نیست.

وزیرامورخارجه چین" این روند دروغگویی را برای ابرقدرتی مانند آمریکا شرم آور "توصیف کرد و گفت: این کشور نباید از استدلال و برهان دوری کند و بیش از حد به خود اطمینان داشته باشد. مشکل ساخته دست مقام های آمریکاست. آنها نمی خواهند شاهد رشد و توسعه چین باشند. اما این حق چین است که در مسیر رشد و پیشرفت گام بردارد و مردم چین حق دارند زندگی بهتری داشته باشند.

وزیر خارجه چین همچنین گفت: هیچ نیرویی نمی تواند مسیر رشد و پیشرفت چین را متوقف کند. این غیرعادلانه است که از چین خواسته شود از پیشرفت و نوسازی دست بکشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به مهار بیماری کرونا در چین اشاره کرد و گفت: این بیماری به طور اساسی مورد پیشگیری قرار گرفته است و بیش از ۱۶۰ سازمان بین المللی از چین برای تلاش هایش به منظور کنترل و جلوگیری از همه گیری این ویروس تقدیر کرده اند.

وزیر امور خارجه چین روز گذشته نیز در سخنرانی خود در این کنفرانس خواستار پایان دادن به اختلافات شرق و غرب و عبور از این شرایط شد و گفت : برای پیشبرد جهانی شدن باید چنین فرایندهایی خاتمه یابد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان