arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

وزیران خارجه ایران و کویت درباره امنیت منطقه گفت وگو کردند

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کویت پیرامون امنیت منطقه و روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت وگو کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای کویتی وی، روابط دوجانبه، امنیت منطقه و روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در دیدار وزیران خارجه ایران و کویت درخصوص تحولات یمن نیز رایزنی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه که از روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافته است دیدارهای متعددی با مقامات و شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس داشته است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار دکتر محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.


وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی دیداری در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد سلیمانی و هواپیمای اوکراینی گفت وگو و تبادل نظر کردند.


ظریف در این دیدار از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.


وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری‌های کشورمان در این زمینه تشکر و قدردانی کرد.
دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد) گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بود.


محمد جواد ظریف امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی، رییس گروه مردم در پارلمان اروپایی و وزیران خارجه اوکراین و ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ با همتای اسپانیایی دیدار و گفت وگو کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان