arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

بیانیه ی کردهای سوریه: آمادگی برای وارد شدن به گفت و گوهای ملی با دولت دمشق

مجموعه موسوم به «تشکیلات خودگردان کردهای شمال و شرق سوریه» با انتشار بیانیه ای بار دیگر بر آمادگی این مجموعه برای وارد شدن به گفت و گوهای ملی با دولت دمشق تاکید کرد و در عین حال از اظهارات برخی مقامات این کشور در این باره انتقاد کرد و آن را باعث پیچیده تر شدن شرایط سوریه دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این مجموعه با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک افزود که تاکنون برخی دیدارها با هدف پیشبرد مذاکرات بین دو طرف صورت گرفته اما از داخل دولت دمشق صداهایی همچون اظهارات «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه به گوش می رسد که هیچ تناسبی با شرایط حال حاضر سوریه ندارد و تنها تلاش های صورت گرفته برای مذاکرات ملی با حضور طرف های سوری را پیچیده می کند.

این تشکیلات کرد با ادامه حملات سابقه دار خود علیه دمشق و مشروع دانستن خود افزود: رسانه ها و مسئولان دولتی نباید اینگونه رفتار کنند آن هم در شرایطی این تشکیلات به هیچ وجه تهدیدی علیه یکپارچگی سوریه و ملت نیست.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه روز گذشته (شنبه) تاکید کرد که دمشق با هرگونه تلاشی برای تشکیل منطقه خودمختار کردستان در این کشور مخالف است و اجازه تشکیل آن را نمی دهد.

مهر ماه گذشته و همزمان با آغاز عملیات ترکیه در داخل خاک سوریه موسوم به «چشمه صلح» و نیز اعلام خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به عنوان متحد اصلی کردها، بحث ها در مورد اتحاد دمشق و تشکیلات کردهای سوریه افزایش یافت.

«شورای سوریه دموکراتیک» شاخه سیاسی شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» چندین بار با صدور بیانیه هایی برای مذاکره و گفت و گوی مستقیم با دولت سوریه با هدف مقابله با تهدید تجزیه این کشور اعلام آمادگی کرده بود.

«شورای سوریه دموکراتیک» در آن زمان همچنین از آمادگی کردها برای پیوستن به ارتش سوریه در صورت توافق با دولت دمشق نیز خبر داده بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان