arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۲۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

جزئیاتی تازه از «دایره ایران» در طرح تحول ارتش اسرائیل

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل طرحی پنج ساله برای تقویت توان ارتش این رژیم ارائه کرده که بر اساس یکی از بندهای آن، یک اداره ارتش اسرائیل اختصاصا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«اویو کوخاوی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل روز پنج‌شنبه از طرحی پنج ساله برای تقویت توان ارتش این رژیم رونمایی کرد. رسانه‌های اسرائیلی امروز جزئیات بیشتری از این طرح که بخشی از آن به مقابله با ایران اختصاص یافته، منتشر کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «اسرائیل هیوم»، بر اساس طرح موسوم به «مومنتوم» (عبری: «تنوفا»، به معنی شتاب) که سالانه ۳۰ میلیارد شکل (۸.۷۵ میلیارد دلار) برای آن بودجه در نظر گرفته شده، تل‌آویو قصد دارد با تکیه بر فناوری‌های جدید، توان هوایی، دریایی، زمینی، سایبری و اطلاعاتی ارتش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

در بخشی از این طرح پیش‌بینی شده است که واحد موسوم به «یگان عمق» ارتش رژیم صهیونیستی که بر جنگ‌های در مسافت دور متمرکز است، به «دایره ایران» تغییر نام داده و به صورت اختصاصی بر مقابله با «تهدیدات جمهوری اسلامی ایران» تمرکز کند.

در این طرح در مورد دایره ایران، عنوان شده است که این اداره تازه «رصد، تاکتیک‌ها و راهبردهای مقابله‌ای و برنامه‌ریزی عملیات‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و حضور نظامی ایران در سوریه» را از «جمله در زمینه‌های سایبری و ماهواره‌ای» بر عهده خواهد داشت.

بر اساس این طرح، اسرائیل باید تعداد پهپادها، موشک‌های جدید، خودروهای زرهی، سامانه‌های پدافندی، بالگردها و کشتی‌های خود را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و برخی از تجهیزات قدیمی خود را کنار بگذارد. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل» بخشی از بودجه این طرح از محل کمک سالانه ۳.۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود.

این طرح در حالی ارائه شده است که اسرائیل به دلیل ناکامی این رژیم در تشکیل کابینه تازه با بحران سیاسی روبرو است و قرار است چند هفته دیگر برای سومین بار انتخابات پارلمانی برگزار کند. با این وجود، کوخاوی با بیان اینکه تل‌آویو با تهدیدات متعددی روبروست، گفت این تهدیدات «منتظر اسرائیل نمی‌مانند» تا بحران سیاسی‌اش را حل کند.

کوخاوی مدعی شد که با اجرای این طرح توسعه، ارتش رژیم صهیونیستی به مراتب «سریع‌تر، دقیق‌تر و مرگ‌آورتر» می‌شود.

طرح تنوفا از سوی «نفتالی بنت» وزیر جنگ اسرائیل به تأیید رسیده و به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم ارائه شده است. نتانیاهو قرار است هفته آینده این طرح را برای تصویب نهایی به کابینه اسرائیل ببرد.

بنت گفته است که این برنامه «این امکان را به ارتش می‌دهد تا سریع‌تر، شدیدتر و با ظرفیت تخریبی بیشتری به دشمن حمله کرده و در نتیجه بر دشمن غلبه کرده و به پیروزی دست یابد.»

به گفته وی، این طرح «پیروزی را در صدر اولویت‌ها» قرار می‌دهد.

پایگاه تایمز اسرائیل هم با بیان اینکه ایران و حزب‌الله اهداف اصلی این طرح هستند، نوشته است که تنوفا به دنبال آن است که ارتش اسرائیل در هر نبردی در سریع‌ترین زمان ممکن به پیروزی دست یابد، چراکه هرچه درگیری طولانی‌تر شود، این تصور که تل‌آویو در نبرد شکست خورده، بیش از پیش غالب می‌شود.

بنا بر این گزارش، اجرای بخش‌هایی از این طرح پیش از این آغاز شده است، اما موارد اصلی آن در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد و به مدت پنج سال ادامه خواهد یافت.

هرچند این طرح و جزئیات مربوط به نحوه شکل‌گیری و عملکرد دایره ایران نهایی نشده، اما روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داده است که کوخاوی از حالا یک ژنرال را به عنوان فرمانده دایره ایران منصوب کرده است. نام فرمانده این واحد رسانه‌ای نشده است.

پیش از این هم نتانیاهو گفته بود که قصد دارد برای مقابله با «تهدید موشک‌های کروز ایران»، طرحی به کابینه ارائه کند که بودجه مشخصی را برای ایجاد یک سپر دفاعی تازه با هدف مقابله با حملات احتمالی ایران به وسیله موشک‌های کروز، تخصیص دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اوس موسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
2
اسرائیل غلط کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
2
2
خودتونم خوب میدونین یه دایره که نه...صدتادایره ومربع ومستطیل برای جنگ باایران کمه...ازفکرپیروزی درجنگ باایران هم کلابیاین بیرون...هرچی پول دارین قایق بخرین پارک کنین توساحل...باروبندیلتونم بریزین توش...ماکه بیایم راه هواروکه میبندیم.زمینی هم که به جایی راه ندارین....راستی اصلانقشه تون رونگاه کردین...کلامحاصره این..یه اردن ومصر بغلتونه ملت اوناتوشرایط فراربشمارحم نخواهندکرد...میگم چجوره همین الان که راه فراربازه دربرین....راستی فکرنمیکنین اونایی که شماهارواوردن اینجاولتون کردن نقشه ی قتل ونابودی شماهاروبدترازهیتلرکشیدن...احتمالامیخواستن نسلتونومنقرض کنن...گول خوردین....تاوقت دارین دربرین....من گفتم فردانگین نگفتی وخبرنداشتیم
دلارام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
1
مکروا و مکر الله ، ان الله خیر الماکرین
جنگ تمام دنیا با ایران همونطور که در جنگ لبنان هم رهبر مدبر انقلاب فرمودند مثل جنگ احزابه، همونطور که ۸ سال با دست خالی اما به پشتوانه خالق عالم جنگیدیم و اخر نتونستن شکستمون بدن و یک وجب از خاکمون رو تسخیر کنن
خدای حضرت موسی ع همون خدای امروز ماست....
سربازان ما با آرزوی شهادت مقاومت میکنن اما سربازهای اونا بخاطر پول تن ب جنگ میدن و از مرگ میترسن!
یک تن کشته بدن، ترس تو دل همشون بیداد میکنه...
همیشه حضرت فاطمه زهرا س در جنگهای این ملت با مشرکان عنایت ویژه ای داشتند، حتی در مستند ((در میانه آتش)) ، سردار سلیمانی فرمودند که در لحظات پیروزی، حضرت زهرا س گوشه چشمی آمدن....
از این عظیم الشآن میخوام بیش از پیش کمک ملت های مظلوم مسلمان کنن
نظرات بینندگان