arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۲۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

لاریجانی: ۸ سال پیش یکی از رهبران منطقه گفت «کار سوریه تمام است؛ دو هفته دیگر با هم در مسجد اموی نماز می‌خوانیم»

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی‌ها نیز در کنار شما خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی لاریجانی در دیدار با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه، اظهار داشت: ایران و سوریه دو کشور برادر و دوست هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تروریست‌ها توسط آمریکا در این منطقه به وجود آمدند و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه نیز از آن‌ها حمایت کردند، اما شما در این استقامت پیروز شدید.

وی خطاب به رئیس مجلس سوریه با اشاره به اینکه شرایط نسبت به ۸ سال گذشته تغییر کرده است، گفت: در آن زمان یکی از رهبران کشورهای منطقه به ایران آمد. "وی گفت، چرا شما از سوریه حمایت می‌کنید، کار سوریه تمام است. دو هفته دیگر با هم در مسجد اموی نماز می‌خوانیم." من به ایشان اعلام کردم که شما اشتباه می‌کنید و ملت سوریه را نمی‌شناسید.

لاریجانی ادامه داد: برخی از کشورهای منطقه حرف ما را گوش نکردند و امروز متوجه شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف آن‌ها این بود که کار سوریه را طی چند هفته تمام کنند. امروز ما به شما و رئیس جمهور و مسئولان سوریه این پیروزی‌ها را تبریک می‌گوییم.

لاریجانی با بیان این که اطمینان داشته باشید در حمایت از شما راسخ هستیم، افزود: با شناخت کامل از سوریه و منطقه، از شما حمایت کردیم و همچنان حمایت خواهیم کرد و همکاری با شما را یک امر تاکتیکی نمی‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که امروز شما وارد صحنه بازسازی و بهبود شرایط اقتصادی شده‌اید، اظهار داشت: تجار ایران و سوریه در شرایط امروز می‌‎توانند با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس سوریه گفت: مطمئن باشید در بازسازی نیز در کنار شما خواهیم بود.

رئیس مجلس سوریه: شهادت سردار سلیمانی و شهدای مقاومت آسمان امنیت را روشن کرده است

حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه در دیدار با لاریجانی ضمن خیر مقدم به رییس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه، اظهار داشت: دیدار ما دیدار برادران است، در واقع این دیدار بیانگر رابطه تاریخی و راسخ بین دو کشور است.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه پیوند تاریخی ایران و سوریه توسط رهبران دو کشور سوریه و ایران مرحوم حافظ اسد و مرحوم امام خمینی (ره) ایجاد شده است، بیان کرد: رابطه بین دو کشور تاکنون ادامه پیدا کرده و با خون شهدای دو ملت و مسئولان دو کشور تقویت شده است.

وی با بیان اینکه لازم می‌دانم شهادت سردار سلیمانی و یاران شهدای مقاومت را تسلیت عرض نمایم، افزود: خون این شهدا، آسمان امنیت ما را روشن کرده و راه مقاومت را در برابر آمریکا و نظام استکبار و برای تمامی آزادگان گشوده است.

حموده صباغ ادامه داد: تروریست های احمق‌ تصور کردند با شهادت این فرماندهان می‌توانند آتش مقاومت را خاموش کنند، در حالی که این اقدامات نتیجه عکس خواهد داد و باعث دلگرمی تمام ملت‌ها و دوستداران مقاومت در مقابل آمریکا و استکبارگران خواهد شد.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به عمق روابط و پیوندهای بین رهبری دو کشور و ملت، گفت: از جمهوری اسلامی به خاطر تمام حمایت‌‎هایی که در مقابل تروریسم از سوریه داشته، تشکر می‌کنم.

حموده صباغ با ابراز امیدواری از این که روابط ایران و سوریه در سایه رهبران دو کشور گسترده‌تر شود و پیشرفت کند، اظهار داشت: ما اشتیاق داریم که هرچه سریعتر پیروزی نهایی فرا برسد و با هم این پیروزی را جشن بگیریم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
1
2
بیچاره نماز،،همه میخونشش و معلوم نیست مال کیه حق به جانبه؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
1
1
به قیمت نابودی ایران و ایرانی سوریه ماندنی شد.
خاک بر سرتون که منلکتو نابود کردید و افتخار هم میکنید
نظرات بینندگان