arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

حافظ منافع ایران در مصر: ایرانی ها به سفرهای ناامن عادت دارند،مصر هم می روند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره، آمادگی تهران را برای حمایت مالی از مصر در برابر قطع کمک های آمریکا اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، مجتبی امانی در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام گفت: ایران آماده است به صورت فوری روابط دیپلماتیک با مصر را از سربگیرد. محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران تمایل و آمادگی تهران را برای از سرگیری فوری روابط با مصر در همان روزی که قاهره بپذیرد، اعلام کرده اند.

وی افزود: ما منتظر تصمیم قاهره هستیم و می دانیم که مشکلات داخلی ، خود را بر صحنه تصمیم گیری مصر تحمیل می کند. برای این موضوع، نیازمند زمان هستیم.

امانی اظهار داشت: ایران آماده است به صورت فوری، به مصر کمک اقتصادی کند تا این کشور بتواند در مقابل اعمال فشارهای آمریکا و تهدیدهای واشنگتن به قطع کمک های مالی اش به مصر، مقاومت کند.

وی ادامه داد: ایرانیان تشنه سفر به مصر هستند. در صورت ازسرگیری روابط، روزانه 5 هزار گردشگر از ایران به مصر خواهد آمد.

امانی همچنین برای اعتماد سازی پیشنهاد کرد می توان گردشگران ایرانی در مصر را تحت نظر امنیتی قرار داد تا مقامات مصری درباره آنها، اطمینان کسب کنند!

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: تاکید می کنم، بی ثباتی و ناامنی موجود در مصر باعث آزار ایرانی ها و مانع از سفر ایرانی ها به مصر نمی شود. ایرانی ها به سفر رفتن با وجود ناامنی عادت دارند. به عنوان مثال ایرانی ها بدون ترس به عراق می روند.

وی درباره تهدیدات آمریکا و اسرائیل درباره حمله به ایران هم گفت: اگر آنها می توانستند به ایران حمله کنند حتی یک لحظه هم صبر نمی کردند. آنها قدرت چنین اقدامی را ندارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
3
10
برادر عزیز مااگر بدون ترس به عراق میرویم به عشق زیارت عتبات است وجاندادن دراین مسیر باارزش است.اما در سفرهای دیگر برای حفظ جانمان ارزش قائلیم.
نظرات بینندگان