arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

محسن کنگرلو، مرد تاثیرگذار ماجرای مک فارلین در آی‌سی‌یو

محسن کنگرلو بعلت بیماری ریه در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان و در حالت بیهوشی است. کنگرلو در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با اتکا به سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب، در دستگاه‌های امنیتی و اجرایی کشور مسئولیت‌های دیگری نیز داشت و در ماجرای سفر مک‌فارلین به ایران یکی از عناصر فعال این ماجرا بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسن خیاطی: حاج‌‌محسن کنگرلو از انقلابیون دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی بعلت بیماری ریه در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان و در حالت بیهوشی است.

حاج‌محسن کنگرلو در میان مبارزان انقلابی نامی آشناست که از نوجوانی با قرار گرفتن در حلقه انقلابیون، به مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی پرداخت و نقش موثری در چاپ و پخش اعلامیه‌های امام خمینی در دوران خفقان پهلوی داشت. حاج‌محسن جوانی بیش نبود که با تأسیس گروه فجر اسلام و برقرار کردن روابط مخفی با انقلابیون اصیل از جمله شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سایر علمای مبارز، قدم در راه نهضت اسلامی مردم به رهبری امام خمینی گذاشت و در سال‌های طولانی مبارزه به‌رغم آنکه همواره از سوی مأموران امنیتی رژیم شاهنشاهی بخصوص ساواک تحت تعقیب بود، اما بخاطر رعایت مسایل حفاظتی و امنیتی هرگز دست مأموران ساواک به او نرسید و توانست نقش موثری در تهیه، تکثیر و پخش اعلامیه‌های امام در دوران مبارزه داشته باشد.

حاج‌محسن کنگرلو پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بخاطر آشنایی با امور امنیتی و حفاظتی سال‌ها بعنوان مشاور امنیتی نخست‌وزیر و سپس مشاور امنیتی و اطلاعاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خدمت کرد و در دوران دفاع مقدس یکی از افراد موثر در خرید سلاح‌های موردنیاز رزمندگان اسلام بود که بخاطر تحریم‌های دولت‌های استعمارگر غربی، تهیه و خرید آن سلاح‌ها به آسانی امکان‌پذیر نبود.

حاج‌محسن کنگرلو، گذشته از سوابق انقلابی و خدمات زیادی که در دولت‌های مختلف به کشور و نظام اسلامی نمود، فردی خیر و کمک‌حال نیازمندان و محرومین در تهران بود و علاوه بر آن از فعالان کمک‌رسانی به مردم سراسر ایران در حوادث غیرمترقبه به شمار می‌رفت که آخرین مورد آن تهیه وسایل، تجهیزات و لوازم مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان در جریان سیل اخیر این استان تنها یکی از کارهای خیر او محسوب می‌شود.

حاج‌محسن کنگرلو در دهه‌های 60 و 70 با اتکا به سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب، در دستگاه‌های امنیتی و اجرایی کشور مسئولیت‌های دیگری نیز داشت و در ماجرای سفر مک‌فارلین به ایران یکی از عناصر فعال این ماجرا بود.

حاج‌محسن کنگرلو مدتی بود که بعلت بیماری در بیمارستان بستری بود و از هفته گذشته به خاطر حادتر شدن بیماری در حالت بیهوشی قرار گرفته و در آی‌سی‌یو به‌سر می‌برد. برای این مبارز مخلص و خدوم، از خدای منان شفای عاجل مسألت می نمائیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
هنوز که نمرده . چرا از فعل (بود )برایش استفاده کرده اید؟
نظرات بینندگان