arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

وزارت بهداشت: ۹۸؛ سالِ سخت‌ِ اقتصادی /صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب بود، در عین حال با اشاره به تولیدات علمی در حوزه دارو، گفت: امسال ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر سعید نمکی در مراسم تقدیر از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س)، گفت: امسال سال بسیار سختی از نظر اقتصادی پیش روی ما بود؛ یعنی سخت‌ترین سال اقتصادی پس از انقلاب. بنده زمانی که به وزارت بهداشت آمدم به مردم قول دادم که نخواهم گذاشت مشکلی برای تامین دارو برای آنها به وجود آید و امسال علی‌رغم سختی‌های موجود توانستیم اوضاع تقریبا قابل قبولی داشته باشیم.

صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی در واردات دارو

وزیر بهداشت ادامه داد: اوضاع‌مان در حال حاضر نسبت به مدت مشابه در سال قبل بسیار بهبود یافته است؛ به شکلی که بیشترین بها را به تولیدات علمی دادیم و ۲۵ درصد واردات دارو را کاهش دادیم که منجر به صرفه‌جویی ۶۰۰ میلیون یورویی شد.

نمکی ادامه داد: سال گذشته سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم که امسال این عدد به سه میلیارد یورو خواهد رسید که نمایانگر صرفه‌جویی‌های ارزی ما است. در همین زمینه ۲۰ درصد حاشیه امن بیشتر برای ذخیره دارو ایجاد کردیم و هزینه‌های قیمت تمام شده نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو بود.

وی با اشاره به این‌که توانمندی‌های کشور در زمینه‌ی تولید دارو و تجهیزات به بالاترین حد خود رسیده است، اظهار کرد: این توانمندی‌ها را متوجه تمام نقاط کشور حتی محروم‌ترین نقاط می‌بینم.

وزیر بهداشت افزود: امسال در سازمان غذا و دارو که یکی از تشکیلات منسجم کشور است کاری کردیم که تولید کنندگان کمترین مشکل را داشته باشند. گرچه که همواره گلایه‌هایی وجود دارد، اما تلاشمان نسبت به گذشته دو چندان شد. در گذشته مانند امروز بروکراسی‌های قوی وجود داشت اما نه برای همه، من پرونده‌هایی را می‌دیدیم که برخی داروی تولیدی‌شان بدون گذران کارآزمایی بالینی به بازار وارد کرده بودند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
خودتون هم این داروهای تولیدی را مصرف می کنید؟
نظرات بینندگان