arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ترجمه نیتیو چیست و چه تفاوتی با ترجمه معمولی دارد؟

استفاده از خدمات ترجمه نیتیو به خصوص برای اموری که مهم هستند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کیفیت نهایی ترجمه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترجمه نیتیو چیست و چه تفاوتی با ترجمه معمولی دارد؟

در سال‌های اخیر استفاده از خدمات ترجمه در ایران افزایش قابل توجهی داشته است. جهش علمی رخ داده در طول دو دهه اخیر سبب شده است که در هر سال بیش از 100 هزار مقاله از پژوهشگران ایرانی در مجلات معتبر خارجی به چاپ برسد. از سوی دیگر صدها عنوان کتاب و فصل کتاب نیز از طرف دانشمندان و پژوهشگران ایرانی تالیف و توسط ناشران معتبر خارجی منتشر می‌شود. به این آمار باید ترجمه اسناد و مدارک شخصی، شغلی، مهاجرتی و سایر متون را نیز افزود. بنابراین افرادی که قصد استفاده از خدمات ترجمه را دارند باید با انواع ترجمه آشنا شوند تا بتوانند تصمیم مناسبی بگیرند. با موسسه ترجمه نیتیو پیپر همراه باشید تا با این دو نوع ترجمه بیشتر آشنا شوید.

تفاوت ترجمه نیتیو و ترجمه معمولی

ترجمه نیتیو همان‌گونه که از نام آن نیز پیداست، به ترجمه‌ای گفته می‌شود که توسط یک فرد خارجی و به زبان اصلی‌ وی انجام شود. به عبارت بهتر در ترجمه انگلیسی بهتر است فردی از کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، کانادا، استرالیا یا انگلیس ترجمه را انجام دهد. از آنجا که مترجم باید به هر دو زبان مبدا و مقصد آشنایی داشته باشد، در ترجمه نیتیو معمولاً از افراد ایرانی که بخش زیادی از زندگی خود را در خارج از کشور به سر برده و در آنجا تحصیل و زندگی کرده‌اند استفاده می‌شود. علاوه براین ممکن است در ترجمه نیتیو از یک مترجم داخلی استفاده شود اما ویراستاری آن توسط یک فرد خارجی انجام گیرد.

در ترجمه معمولی چنین سخت‌گیری‌هایی وجود ندارد و به صورت معمول مترجمین داخلی ترجمه را انجام می‌دهند. اگرچه این ترجمه‌ها نیز عموماً دارای کیفیت بالایی هستند اما هیچگاه دقت و صحت ترجمه‌های نیتیو را نخواهند داشت. بنابراین افرادی که قصد ارسال مقاله به مجلات با کیفیت بالا یا ترجمه اسناد مهم را دارند باید از ترجمه نیتیو استفاده نمایند و از سوی دیگر برای ترجمه‌های نه چندان حساس می‌توان از سایر انواع ترجمه استفاده کرد.

خدمات موسسه نیتیو پیپر در زمینه ترجمه نیتیو

  • ترجمه بیش از ۱۰۰۰ مقاله‌ علمی در رشته‌­های دانشگاهی مختلف؛
  • چاپ مقالات ترجمه‌ شده‌ موسسه‌ نیتیو پیپر در مجلات معروف و معتبر جهان؛
  • ارائه‌ بهترین کیفیت ترجمه‌ تخصصی و نیتیو؛
  • همکاری با قوی‌­ترین گروه ترجمه به‌صورت تخصصی در رشته­‌های دانشگاهی مختلف؛
  • همکاری با چندین مجله‌ی بین‌­المللی در امور مربوط به ویرایش تخصصی مقالات آن‌ها؛
  • مؤسس و صاحب‌امتیاز چندین نشریه‌ علمی دانشگاهی به زبان فارسی و انگلیسی.

علاوه براین شما می‌توانید از خدمات آنلاین وبسایت نیتیو پیپر از جمله بخش برآورد آنلاین هزینه ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی و همچنین بخش دانلود رایگان مقاله استفاده نمایید.

نظرات بینندگان