arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۷۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

رونمایی از لیست فرزندان قم در اعتراض به کاندیداتوری زاکانی

برای اولین بار در تاریخ انتخابات مجلس شهر قم، نام یک زن در لیست‌های انتخاباتی اصولگرایان دیده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رونمایی از لیست فرزندان قم در اعتراض به کاندیداتوری زاکانی

هنگامه هر انتخاباتی که می رسید، این جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که در کنار جامعه روحانیت مبارز دیگر تشکل روحانی اصولگرا نقش یک اتاق فرمان اصلی را برای اصولگرایان ایفا می کردند، این جایگاه برای جامعه مدرسین در قم حتی خاص تر و ویژه تر هم بود و کاندیداها و لیست های انتخاباتی تلاش داشتند مُهر تایید جامعه مدرسین را کنار اسم و لیست خود ببینند. رویه ای که چندسالیست دستخوش تغییر شده است و ظهور و بروز نواصولگرایانی از جنس پایداری، فضای لیست بندی در قم را تحت تاثیر قرار داده است.

آنچنان که در انتخابات پیش رو «شورای هماهنگی اصولگرایان قم» تشکل نزدیک به جبهه پایداری و آیت الله مصباح، برای قرار دادن کاندیداها در لیست انتخاباتی خود منتظر رخصت جامعه مدرسین نشد و خودش از لیستی سه نفره به عنوان لیست نهایی رونمایی کرد آنهم در روزهایی که هنوز شورای ائتلاف به تصمیم گیری درباره لیست های انتخاباتی خود نرسیده بود. حضور علیرضا زاکانی به عنوان یک کاندیدای قرضی در کنار ذوالنوری و امیرآبادی دو نماینده فعلی این شهر در قم، از همان ابتدا محل چالش و اختلاف در بین اصولگرایان قم شد، اختلافاتی که در هفته تبلیغات انتخابات عیان تر و آشکارتر شد و به انتشار چندین لیست اصولگرا منجر شد.

لیست نزدیک به آیت الله مصباح با کاندیدای قرضی از تهران

اولین لیست اصولگرایان در شهر قم خیلی پیش از بررسی و اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ کاندیداها از سوی هیات نظارتی انتخابات بیرون آمد و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، احمد امیرآبادی دو نماینده فعلی این شهر در کنار علیرضا زاکانی که در انتخابات مجلس دهم رای نیاورده بود، لیستی را با نام شورای هماهنگی اصولگرایان قم منتشر کردند که البته به دلیل حضور زاکانی از شهر تهران، با انتقادهای گسترده‌ای در میان مردم این شهر روبرو شد. آن روزها حتی بحث هایی درباره ردصلاحیت زاکانی بخاطر شائبه اقتصادی مطرح بود و انتشار این لیست را اقدامی پیشدستانه برای فشار بر نهادهای نظارتی می دانستند. لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم اما بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها به قوت خود باقی ماند و این سه کاندیداها در هفته تبلیغات انتخابات با برگزاری نشست های انتخاباتی و اقدامات تبلیغاتی مشترک تلاش خود را برای رأی آوری در این شهر در غیاب علی لاریجانی کاندیدای اول شهر قم در سه انتخابات اخیر به کار بسته اند.

رونمایی از لیست فرزندان قم در اعتراض به کاندیداتوری زاکانی

پس از اعلام نتایج تائید صلاحیت‌ها و آغاز تبلیغات انتخاباتی پای لیست‌های دیگری هم به کارزار انتخابات قم باز شد. دومین لیست را حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور از اعضای جامعه روحانیت مبارز، حسین فاکر و غلامعلی علایی منتشر کردند. لیستی با نام «ابناء قم» -به معنی فرزندان قم- که از نامش پیدا بود که پاسخی به لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم و حضور علیرضا زاکانی از تهران در این لیست بود، چراکه هم مردم و هم اصولگرایان ریشه‌دار قم به حضور زاکانی معترض بوده و معتقدند نماینده قم باید ریشه قمی داشته باشد.

در کنار این لیست‌ها، «عدالتخواهان قم»، «مجمع هم‌افزایی جوانان انقلابی» و «جبهه مردمی انقلاب اسلامی» نیز لیست‌هایی برای انتخابات مجلس منتشر کردند تا بازار لیست‌های انتخاباتی در قم داغ داغ باشد.

بمب انتخاباتی قم را یک زن منفجر کرد

اما بمب انتخاباتی شهر قم را جبهه پیروان خط امام و رهبری منفجر کرد و یک زن را برای اولین بار در تاریخ انتخابات مجلس در قم به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس در لیست خود قرار داد.

در لیست منتشر شده، نام نرجس نیازمند در کنار حجت الاسلام موسی‌پور از اعضای جامعه روحانیت مبارز و رحمانی آمده است. اتفاقی تا به حال سابقه نداشته و برای اولین بار یک زن کاندیدای رسمی شهر قم در یک لیست انتخاباتی شده است.

نرجس نیازمند از اعضای علی‌البدل شورای شهر قم است که به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات شورای شهر قم شده بود و توانسته بود در این انتخابات با کسب ۲۷ هزار رای به عنوان یک زن، عضو علی البدل شورای شهر قم شود.

او در انتخابات مجلس نیز اعلام کرده که در لیست خاصی حضور پیدا نمی‌کند اما نامش در چند لیست انتخاباتی دیگر از جمله جبهه مردمی انقلاب اسلامی هم آمده است. او بیشتر تمرکزش را بر رای زنان شهر قم گذاشته است و بنا به روایت ها اقدامات میدانی او در دو سال اخیر در جلب نگاه و توجه جامعه زنان قم به او بسیار موثر بوده است.

اصلاح‌طلبان هم وارد میدان می‌شوند

اما اصلاح‌طلبان که تاکنون هیچ ظهور و بروزی در فضای انتخاباتی قم نداشته اند بعد از سخنان شب گذشته رئیس دولت اصلاحات مبنی بر حضور در انتخابات و عدم تحریم صندوق رأی تحرکاتی را آغاز کرده اند و خبرهای به گوش رسیده حکایت از آن دارد که احتمال حمایت این جریان از حجت الاسلام موسی‌پور از اعضای جامعه روحانیت مبارز و سیدحسین حسینیان در انتخابات پیش رو وجود دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
6
12
ابناء قم ؟ !!یعنی ؟!!!
فقط مانده نام عربی برای کشور ایران انتخاب کنند تا خیالشان راحت شود.
ظاهرا تنها جایی که باید فارس بماند «خلیج فارس » است و گر نه عده ای حاضرند همه چیز ایران و ایرانی را به زبان عربی بزنند !!! در ایرانی بودن اینها واقعا جای شک وجود دارد !
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
یعنی هیچ ایرانی عرب زبان در کشور وجود ندارد؟؟؟؟ایران کشوریه که از قوم های متعددی تشکیل شده و یکیشم عرب های مهربان.ضمن اینکه زبان دین رسمی کشور هم عربی است.بسه ادای روشنفکرها رو درآوردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
1
5
شما رو بخدابه هر کی می‌خواین رای بدین ولی خدا وکیلی به زاکانی رای ندین
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
1
1
عزیزم موسی پور کرمانیه، چرا اونو نمیگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
یک دهم مسئولان و مراجع قم قمی نیستند. در کاندیداهای فوق کسی سالمتر از ایشان پیدا نمیکنید. از تمامی کرمانی های ساکن قم و دوستداران حاج قاسم تقاضامندیم به ایشان رای بدهید. رزمنده مخلص جبهه و جنگ می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
4
2
آقای زاکانی حاج قاسم ثانی است. از نزدیک وضع زندگی ایشان را دیده ام و میشناسم. باندهای قدرت از خدا که نمی ترسید لااقل در دنیای خود آزاده باشید!!!!! ایشان سالمترین فرد جریان اصولگرایی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
کیو با حاج قاسم مقایسه میکنی..؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
1
2
با سلام و احترام. ممنون از چاپ نظر حقیر. از جهت طیف سیاسی تا به حال منتسب به خط امام (ره) بوده و به لیست اصولگرایان رای نداده ام. ولی چون با این عزیز بزرگوار نسبت فامیلی داریم به والله قسم بسیار سلیم النفس، خانوادگی سالم و مومن و دیندار و هیچ شائبه فساد اقتصادی ندارند، جانباز عزیز جبهه و جنگ می باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
1
1
قم ام القری هست ام القری یعنی جهانیست نه فقط قمی و نه ایرانی بلکه جهانی
اگه میخواید ایراد بگیرید و زیراب بزنید لااقل بهانه قشنگتری بیارید
شما با یه عده هالو که طرف نیستید اینجا اصول واقعی اسلام مطرحه نه اصول روی زبان
زاکانی رو میفرستیم مجلس تا دولت کج دروغ رو راست کنه و اگر نشد ان شاالله بشکنه چه شما بخواهید چه پشت چهره خنده دارتون نخواهید
نظرات بینندگان