arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

شاخص بورس ۴۰۶۲ واحد رشد کرد

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) چهار هزار و ۶۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۷۶ هزار و ۸۱۲ واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲۳۸ واحد افزایش به ۱۵۲ هزار و ۶۹۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۱۵۸ واحد رشد به ۱۰۱ هزار و ۷۸۵ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با چهار هزار و ۱۳۸ واحد افزایش به رقم ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۱۲۰ واحد و شاخص بازار دوم ۱۶ هزار و ۴۶۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۲۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۹۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۴۱۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۳ واحد و گسترس نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۱۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه مپنا (رمپنا) با ۴۶۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۶۴ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۲۵۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۸۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۶۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک هزار و ۱۵۰ میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از پنج هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۸۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۱۴۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۵۴۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد گروه سرمایه گذازری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، اعتباری ملل (وملل)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، توکاریل (توریل) و قاسم ایران (قاسم) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
این رشد نیست بلکه مسخره بازی هست
نظرات بینندگان