arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ترکیه 150 دستگاه تانک و توپخانه خودکششی به ادلب اعزام کرد

ارتش ترکیه برای تقویت حضور نظامی خود در شمال سوریه و پست‌های دیدبانی در ادلب، مجددا تجهیزات پشتیبانی به این منطقه اعزام کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه و تلاش برای متوقف کردن عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در استان ادلب، ارتش این کشور باز هم تجهیزات و نیروی پشتیبانی به این منطقه اعزام کرد.

شبکه «تی‌وی نِت» گزارش داد کاروان زرهی پشتیبانی ارتش ترکیه شامل ۱۵۰ تانک و توپخانه خودکششی هویتزر، امروز (دوشنبه) به ادلب اعزام شدند.

شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد ارتش ترکیه تا کنون چند هزار نیروی پشتیبانی و چند صد کاروان تجهیزات نظامی برای تقویت پست‌های دیدبانی خود در منطقه ادلب مستقر کرده است.

همزمان برخی منابع ادعا می‌کنند که جنگنده‌های ناشناس مسیر حرکت کاروان نظامی ترکیه را در نزدیکی شهرک «اریحا» واقع در جنوب ادلب، پیش از رسیدن این کاروان بمباران کرده‌اند.

افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روزهای اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند.

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان