arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۸۰۰ تن افزایش یافت

وزارت بهداشت چین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به یکهزار و ۸۰۰ تن افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت بهداشت چین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به یکهزار و ۸۰۰ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزای فرانسه، دولت چین اعلام کرد که روز دوشنبه ۹۳ نفر دیگر در استان هوبئی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب شمار قربانیان ویروس جدید به یکهزار و ۸۰۰ نفر تن رسید.

مقام‌های بهداشتی چین همچنین گزارش دادند که روز دوشنبه حدود یکهزار و ۸۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی در استان هوبئی ثبت شده است، در این روز یکهزار و ۲۲۳ تن نیز بهبود یافته‌اند.

یکهزار و ۲۰۰ نفر از نظامیان متخصص ارتش چین به ووهان در مرکز چین اعزام شده‌اند و تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای یافتن راه‌های درمانی برای ویروس کروناست.

در همین ارتباط ژاپن اعلام کرد که به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمام جشن‌های جشن تولد امپراتور و گردهمایی عمومی در شهر توکیو را لغو می‌کند.

دیوان سلطنتی ژاپن در این باره گزارش داد که با توجه به شرایط پیش آمده، سخنرانی امپراتور ژاپن که قرار بود روز ۲۳ فوریه (۴ اسفند) جاری برگزار شود، لغو خواهد شد.

این نخستین سخنرانی امپراتور جدید ژاپن از زمان تاجگذاری وی در سال گذشته است.

سخنرانی امپراتور معمولاً ده‌ها هزار نفر از حاضران را برای شرکت در میدان داخلی کاخ در مرکز توکیو گردهم جمع می‌کند.

در همین راستا، کابینه کویت نیز از شهروندان و ساکنان خواست که از تجمع به ویژه در ایام جشن روز ملی این کشور (۲۵فوریه/ ۶ اسفند) خودداری کنند.

کویت برای پیشگیری از انتشار کرونای جدید، از مراکز دیپلماتیک خود در خارج از این کشور خواست که جشن‌های روز ملی را به تعویق بیندازند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه ) در شهر «ووهان» مرکز هوبی شروع شد، علاوه بر شهر و استان‌های چین به ۲۴ کشور دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

آمریکا، چین، سوئد، فرانسه، مالزی و فیلیپین، مصر، امارات متحده عربی از جمله کشورهایی هستند که مواردی از ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان