arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

پایان قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان / سفیر ایران در پکن: حتی یک مورد ابتلا به کرونا گزارش نشد

سفیر ایران در پکن با اشاره به پایان قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان، گفت: وزارت خارجه و این سفارتخانه به حمایت از هموطنان مقیم چین تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در صفحه توئیترش نوشت: «خوشبختانه قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان که به میهن بازگشتند، بدون گزارش حتی یک مورد ابتلا به پایان رسید. وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین حمایت از هموطنان عزیز مقیم چین را همچنان تا پایان یافتن بحران کرونا ادامه خواهد داد.»

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات در نظر گرفته شده یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان برای بازگردان دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد و ۵۶ نفر از هموطنان متقاضی خروج از شهر ووهان چین را به ایران بازگرداند. این افراد پس از سپری کردن مدت زمان مورد نیاز در قرنطینه اخیرا به شهرهایشان بازگشتند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این درباره اقدامات انجام شده در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم چین به ویژه ووهان عنوان کرده بود: وزارت امور خارجه از روز اول پیگیر وضعیت دانشجویان عزیز در ووهان بوده و ضمن هماهنگی تامین مایحتاج برای این عزیزان، همه راه‌های ممکن برای حفظ سلامت آنها از جمله بازگشت موقت به ایران را پیگیری کرده و همکاران ما در تهران و چین بی وقفه به صورت شبانه روزی پیگیر موضوع بوده و هستند.

گفتنی است دولت چین اعلام کرد که تا پایان روز یکشنبه، ۱۷۶۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. دولت چین همچنین از ۱۹۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان هوبه خبر داده است. شمار مبتلایان به این ویروس در این استان تا پایان روز یکشنبه به ۵۸۱۸۲ مورد رسیده است. در کل چین بیش از ۷۰۵۰۰ نفر به این ویروس کشنده مبتلا هستند.

نظرات بینندگان