arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

بارش سنگین برف در 8 استان از فردا و آماده‌باش راهداران / آزادراه زنجان-قزوین باز شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تلاش می‌کنیم جاده‌ها را برای حضور 100 درصدی مردم در انتخابات باز نگه داریم، گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، فرداشب و پنج‌شنبه در جاده‌‌های 8 استان بارش شدید برف خواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدر مطاعی، در تشریح آخرین وضعیت راهداری در جاده‌ها ‌در ادامه فعالیت سامانه بارشی، اظهار داشت: در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی کشور باز است؛ سامانه بارشی اخیر تا شب گذشته در کشور فعال بود و دیشب از سمت خراسان شمالی و گلستان، از کشور خارج شد.

وی ادامه داد: دیروز و دیشب این سامانه بارشی موجب بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان شد و به تدریج از کشور خارج شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: با وجود آنکه در حاشیه راه‌ها خصوصاً در استان‌های برف‌خیز و محورهای کوهستانی، ‌برف سنگینی نشسته است،‌ اما همه جاده‌ها‌ باز و کف جاده‌ها به قول معروف سیاه است.

* به‌روزرسانی تجهیزات و آماده‌سازی ماشین‌آلات برای سامانه بارشی فرداشب

مطاعی ادامه داد: راهداران پس از خروج سامانه بارشی اخیر، در حال به‌روزسازی ماشین‌آلات،‌ ادوات و تجهیزات و همچنین به‌روزسازی تجهیزات راهدارخانه‌ها برای فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا شب هستند؛ به هر حال در آستانه انتخابات هستیم و سامانه بارشی که وارد کشور می‌شود تا روز شنبه در کشور فعال است و باید به نحوی عمل کنیم که اجازه ندهیم هیچ یک از راه‌ها حتی دورافتاده‌ترین راه‌های روستایی در روز انتخابات مسدود باشد.

وی بیان کرد: در این راستا راهداران پس از به‌روزسازی و تعمیرات احتمالی ماشین‌آلات برای فردا شب مجدداً در آماده‌باش هستند؛ تلاش می‌کنیم با همکاری مردم تا روز شنبه هیچ راه مسدودی نداشته باشیم.

* بارش سنگین برف از فردا در 8 استان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از فردا شب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و کرمانشاه آغاز می‌شود و روز پنج‌شنبه در این استان‌ها بارش برف چشمگیر خواهد بود.

مطاعی ادامه داد: روز جمعه در استان خراسان شمالی بارش برف داریم و در ارتفاعات جاده‌های استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، اردبیل، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و بارش برف پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: مسافران دقت کنند حتما تجهیزلت زمستانی و زنجیرچرخ در خودرو داشته باشند.

* جاده‌ها را برای حضور 100 درصدی مردم در انتخابات باز نگه می‌داریم

وی افزود: در اغلب نقاط کشور تا روز جمعه بارش داریم و این سامانه بارشی بقیه نقاط کشور را تحت‌تأثیر باران قرار می‌دهد اما تلاش می‌کنیم جاده‌های روستایی مسدود هم تا روز جمعه بازگشایی شود تا انتخابات با حضور 100 درصدی مردم در سراسر کشور انجام شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: همکاران ما امروز و فردا مشغول بازگشایی راه‌های روستایی دورافتاده نیز هستند، سامانه‌ای که از دو روز پیش وارد کشور شده بود موجب انسداد این محورهای روستایی شد که مجدداً نسبت به بازگشایی آنها و رفع انباشت برف اقدام کردیم؛ روز یکشنبه شب در سردشت و پیرانشهر حدود 70 سانتی‌متر نشست برف داشتیم، در مناطق مرزی هم همین میزان بارش برف بود.

مطاعی تأکید کرد: راهداران هیچ استراحتی نخواهند داشت و تلاش می‌کنند تا روز شنبه همه جاده‌ها باز باشد.

* آزادراه زنجان - قزوین باز شد

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره انسداد آزادراه زنجان-قزوین گفت: این محور به علت یخ‌زدگی و خصوصاً مه‌گرفتگی و کاهش دید مسدود شده بود، انسداد در راستای ارتقای ایمنی بیشتر انجام شد اما حدود ‌1.5 ساعت بعد، محور ‌باز شد البته نمک‌پاشی و شن‌پاشی در مسیر انجام شده بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان