arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

زمان آغاز و پایان تبلیغات انتخابات مجلس نهم اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور در اعلام زمان آغاز و پایان تبلیغات انتخابات مجلس نهم، گفت: زمان تبلیغات انتخابات مجلس نهم از 4 اسفند شروع می شود و تا پایان دهم اسفندماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی محمد نجار صبح امروز یکشنبه در پنجمین نشست فصلی مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده سراسر کشور، حضور دهها میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را مایه بهت و ناامیدی در اردوگاه دشمن دانست و گفت: در بیش از یک هزار شهر، بخش و شهرستان و همچنین برای اولین بار در 4 هزار روستا مردم برای راهپیمایی در سی و سومین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی به صحنه آمدند. مردم در 22 بهمن امسال آب سردی بر پیکر نحیف و سخیف دشمنان انقلاب ریختند اما دشمن جاهل و نادان عبرت نمی گیرد و سمت و سوی تمام قوای خود را به سمت کاهش حضور مردم در انتخابات مجلس نهم گرفته است.

وزیر کشور با بیان اینکه مردم در 12 اسفند حضوری دشمن شکن و متراکم تر از گذشته در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد، گفت: مردم با حضور انبوه تر خود در انتخابات مجلس نهم بار دیگر جهانیان را مبهوت می کنند. دشمنان هم به هر شیوه ای متوسل شده اند تا مردم را از صحنه به در کنند. آنها با راه اندازی جنگ روانی در قالب سناریوهای تبلیغاتی با هدف ناامید کردن مردم به دنبال عدم حضور مردم در صحنه هستند و دارند تبلیغات و هزینه های زیادی را در رسانه های خود انجام می دهند تا مردم ایران را مایوس و دچار تردید کنند لذا این روزها حساس است چون نقطه اقتدار ملت ایران حضور آنها در صحنه است.

محمد نجار از مدیران کل دفاتر امور زنان و خانواده در سراسر کشور خواستار شد تا همه تلاش ها در این ایام بر بسترسازی و زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم متمرکز شود و گفت: در فصل انتخاباتی که دشمن همه تلاش خود را می کند تا شاید درصدی از حضور مردم کم شود شما هم از همه ظرفیت های استانی و ظرفیت های خانواده ها در جهت حضور گسترده در انتخابات استفاده کنید. البته کاری نداریم که چه کسی داخل مجلس می شود ولی وظیفه مان این است که حتما به حضور گسترده کمک کنیم و اجرای قانون را رعایت کنیم. باید مر قانون اجرا شود و هیچکس حق ندارد خلاف قانون چه در امور اجرایی و چه در تبلیغات انجام دهد.

وزیر کشور مدیریت دولت را مدیریتی آگاهانه نامید و با اشاره به تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام اسلامی گفت: تشدید تحریم های بی اثر، عزم و اراده ملت ایران را بالاتر می برد.

وی در تشریح راهبردهای اساسی در انتخابات مجلس نهم گفت: دو راهبرد اساسی در انتخابات این است که بستری فراهم شود تا منجر به یک انتخابات باشکوه، قانونمند و رقابتی با حضور گسترده مردم باشد و حضور نسبت به قبل گسترده تر هم بشود. تاکنون 4 انتخابات در دولت های نهم و دهم برگزار شده و در هر 4 مورد شاهد افزایش مشارکت بوده ایم.

محمد نجار با بیان اینکه تاکنون 29 انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار شده است، یادآور شد: انتخابات مجلس نهم در واقع سی امین انتخاباتی است که در جمهوری اسلامی برگزار می شود لذا با استفاده از تجربیات گذشته باید این انتخابات را بهتر از گذشته برگزار کنیم همچنین از سال گذشته بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم شده است.

وی در اعلام زمان آغاز و پایان تبلیغات انتخابات مجلس نهم گفت: زمان تبلیغات انتخابات مجلس نهم از 4 اسفند شروع می شود و تا پایان دهم اسفندماه ادامه دارد.

وزیر کشور در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه زن در خانواده سالم دارای نقش محوری در مسیر تربیت و سلامت و استحکام بنیان خانواده است، گفت: در وزارت کشور بحث کارگروه خانواده را داریم که مستقل از کارگروه اجتماعی است و در دولت هم پیگیری می کنیم تا استقلال کارگروه خانواده از کارگروه اجتماعی دنبال شود بنابراین حوزه کاری زنان در وزارت کشور می تواند به طور مستقل کار خود را در کارگروه خانواده انجام دهد.

محمد نجار با بیان اینکه "زن" جمهوری اسلامی ایران را به سرمشق و الگویی برای جهان تبدیل کرده است، گفت: دنیا دنبال این است که مطالعه کند که زن ایرانی چگونه حرکت کرده و دستاوردهای این چنینی به دست آورده است. آنچه امروز در غرب به عنوان دفاع از حقوق زنان مطرح می شود چیزی جز استفاده ابزاری از زن نیست .

وی افزود: بیگانگان با بهره گیری از روش های نوین کم اهمیت ترین چهره های خود را با تکنیک هایی برای جوانان ما مجذوب می کنند و سعی می کنند چهره های بی محتوا و پیش پا افتاده و کم مایه خود را به الگو برای جوانان ما تبدیل کنند اما اسلام برای تربیت و تعالی انسان ها خود یک اصل مهم دارد مبنی بر اینکه شخصیت و الگو به عنوان نقطه کانونی در محور رشد و هدایت های اخلاقی و تربیتی قرار دارد.

وزیر کشور افزود: امروز جریان سهمگین فمینیسم و مدرنیسم و امثال آن جنگ علیه نهاد خانواده را شروع کرده و در عین حال اسلام باید شکل متعالی خانواده را به دنیا معرفی کند.

وی با اشاره به طرح های اجتماعی وزارت کشور از جمله طرح تحول اجتماعی تاکید کرد: برای اجرایی شدن چنین طرح هایی باید مشارکت مردمی را جلب کرد چرا که جمع مشارکت مردم شرط موفقیت است و هر جا مردم مشارکت کردند و کار مردمی شد آنجا موفق هستیم لذا باید در صدر برنامه های ما این باشد که کارهایمان را مردمی کنیم. مدیری که نمی تواند مشارکت جو و جامعه محور باشد قطعا در کار خود موفق نیست لذا برنامه های خانواده باید با مشارکت خود خانواده ها انجام شود.
نظرات بینندگان