arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ادعای تل‌آویو: در حال تغییر به استراتژی تهاجمی علیه ایران هستیم

وزیر جنگ اسرائیل با ادعای اینکه ایران در حال ارزیابی مجدد در مسیر خود در سوریه است، گفت تل‌آویو نیز رویکرد خود را به استراتژی تهاجمی علیه تهران تغییر می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز»، نفتالی بنت طی سخنرانی در کنفرانسی در تل‌آویو، با ادعای اینکه ایران به فکر کاهش حضور خود در سوریه افتاده، گفت: «به شما می‌گویم، اولین نشانه‌های سست‌شدن ایران و ارزیابی مجدد مسیرش در سوریه را شناسایی کردیم».

وی در اظهاراتی متناقض با ادعای کاهش حضور ایران در سوریه، مدعی شد: «آنها برای استقرار در آنجا (سوریه) و از پای درآوردن ما، نیرو اعزام می‌کنند. ولی ما این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنیم. ما از برتری اطلاعاتی و توانمندی‌های عملیاتی برخوردار هستیم».

بر این اساس، مسئول ماشین جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهایش افزود: «ما واضح و روشن به ایران می‌گوییم، از سوریه خارج شوید. هیچ چیزی در آنجا برای شما نیست».

بنت ضمن اشاره به تغییر استراتژی رژیم صهیونیستی در قبال ایران، اظهار داشت: «ما در حال تغییر حالت از استراتژی تدافعی به استراتژی تهاجمی هستیم، تا سر این اختاپوس را تضعیف کرده، فرسوده نموده و از پای دربیاوریم تا بازوهای آن نیز از کار بیافتند».

به نوشته آی24 نیوز، وی همچنین با حمایت از وقوع ناآرامی و آشوب اجتماعی در ایران، اغتشاشگران را مردم ایران نامیده و خواستار ملتهب کردن وضعیت میدانی داخل این کشور شد.

بنت پیشتر هم با ادعای تقسیم وظیفه با واشنگتن برای جنگ با تهران، گفته بود آمریکا در عراق با ایران می‌جنگد و اسرائیل در سوریه (+). تداوم اینگونه اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه «هاآرتص» چندی پیش در گزارشی نوشته بود این بیانیه‌ها بدون هماهنگی با نظامیان صادر شده و خشم فرماندهان اسرائیلی را برانگیخته است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان