arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

چمران: متاسفانه به رغم همه تلاش‌ها در ارائه "لیست واحد" به نتیجه مثبتی نرسیدیم؛ چندان امیدی هم نیست / لیست دادن هنر نیست، هرکس نباید یک لیست بدهد

مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به نبود قالیباف در همایش ائتلاف نیروهای انقلابی گفت: آقای قالیباف علیرغم اینکه بنا بود حضور داشته باشند تا شب و یا حتی صبح جلسه دارند. من امیدوارم که همه در کنار هم باشیم لیست دادن گویی شهرت است که لیست‌های قومی و گروهی مختلف می‌دهند. مگر در مقابل دنیای استکبار چه تعداد هستیم که بخواهیم متشتت باشیم؛ ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و با قدرت راه خودمان را ادامه می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهدی چمران در همایش «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» گفت: ما دنبال ایران قوی هستیم و قوی بودن فقط داشتن نیروی نظامی نیست بلکه باید از همه جهات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قوی شویم که مجلس و قوه مقننه یکی از آنها است.

وی افزود: اگر مجلس قوی نداشته باشیم با توجه به شرایط جدیدی که در دنیا برای ما به وجود آمده نمی‌توانیم قوی باشیم.

چمران با اشاره به بیانیه گام دوم و تحولی که در قوه قضائیه به وجود آمده است، گفت: آقای رئیسی توانستند امیدی به وجود بیاورند و توانستیم خودمان اصلاحات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ گفتند که رئیسی در خیابان دیوار می‌کشد، درب استادیوم‌ها را می‌بندد و بمباران تبلیغاتی زیادی کردند، بیان کرد: ایشان ۱۶ میلیون رای آوردند که این رای بسیار بالایی است و بعد از آن در‌ قوه قضاییه اصلاحات بسیار خوبی را انجام دادند و ۴۹ هزار میلیارد تومان را به بیت المال بازگرداند و این یعنی بیش از پرداخت میزان سالیانه یارانه؛ همچنین زمین‌خواری‌هایی که انجام می‌شد را رسیدگی کرد و حتی خیابان را که افرادی به نام خود زده بودند را بازگرداند.

نایب رییس جمنا تصریح کرد: مجلس قوی را با نمایندگان قوی می‌توانیم داشته باشیم؛ اگر نمایندگان سازوکار، برنامه و تدبیر داشته باشند می‌توانند موفق باشند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف کمیته‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و حتی مسکن داشت که در آن کمیته‌ها کار کرده و پکیج‌هایی را فراهم کردند.

چمران با بیان اینکه اگر خداوند کمک کرده و مردم همت کنند این دوستان به مجلس بروند این پکیج‌ها را به صورت طرح ارائه می‌دهیم که کارگشا باشد، خاطرنشان کرد: اعضای لیست شورای ائتلاف بدون برنامه به میدان نیامده‌اند. مردم باید نمایندگان با بصیرت که مد نظر مقام معظم رهبری هستند را انتخاب کنند.

وی درباره زمان و انتخاب درست گفت: زمان مناسب ما روز جمعه و کار و انتخاب مناسب در انتخاب نمایندگان خوب است که البته اینها به صورت تک رای صورت نمی‌گیرد که باید برای مردم و به ویژه متدینین تشریح کنیم که به صورت لیستی رای بدهند.

وی ادامه داد: متدین‌های ما می‌گویند ما باید همانطور که شورای نگهبان افراد را احراز صلاحیت می‌کند افراد را بشناسیم و می‌خواهند که افرادی که در لیست نیستند اما از نظر خودشان اصلح‌تر هستند را جایگزین کنند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی تاکید کرد: باید به فهرست و شخصیت‌هایی که در لیست شورای ائتلاف حضور دارند و متشکل از جوانان بیش از ۳۰ و کمتر از ۴۵ سال هستند که البته تجربه کارامدی و تحصیلات خوبی دارند و در کنار روحانیون و سایر افراد لیستی قوی را شکل داده‌اند رای داده شود.

وی با اشاره به انتخاب‌های اولیه و ۹۰ نفری لیست شورای ائتلاف گفت: این شورا تلاش خودش را انجام داده تا بتواند مجلسی قوی را به وجود بیاورد تا ریل گذاری کند و از این وقت گذرانی‌ها و منفعل بودن‌ها عبور کنیم.

چمران اصافه کرد: ما شعارمان را ایران سربلند انتخاب کردیم که از نظرسنجی‌های مردم استنتاج شد و همچنین مسائل اقتصادی را مد نظر قرار دادیم.

چمران با اشاره به شاخص‌های نماینده خوب از نظر رهبری گفت: نماینده باید به دنبال برآورده شدن مسائل مردم و حل وضعیت بحرانی اقتصادی کشور باشد.

وی یادآور شد: همانطور که در‌ جنگ به جوانان اعتماد کردیم و در کنار با تجربه‌ها با وجود اینکه استکبار و شیوخ نفرین شده عرب پشت صدام بودند‌ آنها را شکست دادیم. می‌توانیم الان هم با جوانان به این پیروزی بزرگ دست یابیم.

چمران ادامه داد: ما در‌جنگ توانستیم و در سیاست‌های جهانی و خارجه و فرهنگی هم می‌توانیم این کارها را داشته باشیم به شرطی که نگاه به خارج و آمریکا نداشته باشیم.

این کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: باید مردان و زنان کار آزموده را به مجلس گسیل بداریم تا بتوانیم کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به نبود قالیباف در همایش ائتلاف نیروهای انقلابی گفت: آقای قالیباف علیرغم اینکه بنا بود حضور داشته باشند تا شب و یا حتی صبح جلسه دارند. من امیدوارم که همه در کنار هم باشیم لیست دادن گویی شهرت است که لیست‌های قومی و گروهی مختلف می‌دهند. مگر در مقابل دنیای استکبار چه تعداد هستیم که بخواهیم متشتت باشیم؛ ما تلاش خودمان را انجام می‌دهیم و با قدرت راه خودمان را ادامه می‌دهیم

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
انسان بودن هنر است
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
لطفا از زبان متدینین سخن نگویید. متدینین خود شعور دارند و می فهمن و از این که قیف نظارت استصوابی نامعقول تنگتر شده سخت گله مندند.نهیب و تذکر امام راحل به شورای نگهبان را در زمان حیاتشان بخوانید. متدینین از این که جمهوریت نظام لطمه بخورد ناراحت و نگرانند جناب جمران.
نظرات بینندگان