arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

هشدار به کوهنوردان؛ مراقب بهمن باشید

فدراسیون کوهنوردی ایران با توجه به گزارش کارشناسان هواشناسی به کوهنوردان هشدار داد که مراقب بهمن باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فدراسیون کوهنوردی ایران به کوهنوردان درباره وقوع بهمن هشدار داد. این فدراسیون اعلام کرد که سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه فعالیت خود را آغاز می کنند.

همچنین طی روز چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و برای ارتفاعات و قله ها و خط الرأس‌های غرب و شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و به تدریج طی پنجشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده برای البرز غربی و مرکزی، استانهای زنجان، قزوین ، مرکزی بارش برف و وزش باد شدید و کولاک پیش بینی می شود.

طی روز پنجشنبه سامانه بارشی در غرب کشور تقویت و بارش برف تشدید خواهد شد، و بارش شدید برف و وزش باد شدید و کولاک برای ارتفاعات زاگرس به همراه دارد. شدت بارش متعلق به استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری و کهگلویه و بویر احمد است که با جاری شدن سیلاب در دامنه های کوهستانی، طغیان رودخانه های پایین دست و احتمال بهمن در دامنه ها و دالان های پرشیب همراه است.

به تدریج از عصر پنجشنبه بارش ها برای نواحی غربی کشور تضعیف و به البرز مرکزی و شرقی گسترش می یابد و برای این مناطق ابرناکی و بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و احتمال وقوع بهمن به همراه دارد.

برای روز جمعه منطقه فعالیت این سامانه با شدت کمتر به صورت بارش برف و وزش باد شدید به ارتفاعات و قله های خراسان شمالی و البرز شرقی محدود می شود.

بنابراین طی روزهای چهارشنبه و به ویژه پنجشنبه، بخش های غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس برای فعالیت های مرتبط با کوهستان نامناسب است.

همچنین طی روز جمعه برای بخش های شمال شرقی و البرز شرقی شرایط جوی برای کوهنوردی نامناسب است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
0
بهمن که تمام شد باید مراقب اسفند باشند . بعد حالا چجوری مراقب باشن . به بهمن بگویند نیاید؟
نظرات بینندگان