arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

وزیر دفاع روسیه: 90 درصد خاک سوریه آزاد شده است

وزیر دفاع روسیه ضمن اعلام آزادسازی 90 درصد از خاک سوریه، خواستار لغو تحریم‌ها علیه این کشور در حوزه انرژی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژنرال «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه می‌گوید نیروهای ارتش سوریه موفق شده‌اند ۹۰ درصد از اراضی اشغالی این کشور را از دست گروه‌های شورشی و مسلح آزاد کنند.

ارتش سوریه طی عملیات‌های اخیر خود بیش از ۷۰۰ کیلومتر مربع را در استان‌های حلب و ادلب آزاد و پاکسازی کردند. در طول این عملیات که یک ماه به طول انجامید، ارتش سوریه به ۳۰ کیلومتری مرکز استان ادلب (شهر ادلب)، رسید، بزرگراه حلب-دمشق را بعد از سال‌ها آزاد و غرب شهر حلب را از وجود تروریست‌ها دور کرد و تروریست‌ها از این شهر کاملاً عقب‌ رانده شدند.

به گزارش شبکه الحدث، ژنرال شویگو امروز (سه‌شنبه) همچنین خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه سوریه شد. او از شورای امنیت سازمان ملل خواست که دمشق از تحریم‌های تحمیل شده در حوزه انرژی معاف شود.

در ابتدای آغاز درگیری‌ها در سوریه، تحریم‌های آمریکا و اروپا بیشتر مربوط به صادرات تولیدات نفتی و گازی سوریه بود، ولی به دنبال وقوع جنگ در سوریه، کشورهای غرب و اروپا با هدف سرنگونی دولت بشار اسد، تحریم‌های اقتصادی و وارداتی علیه آن وضع کردند که ممانعت از صدور نفت به سوریه از جمله این تحریم‌ها بود. با اعمال تحریم‌ها، قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین در سوریه افزایش یافته است. جنگ سوریه باعث شد که دولت این کشور تسلط بر مناطق نفت‌خیز را از دست بدهد و آمریکا هم‌اکنون با کمک شبه‌نظامیان کرد، بر این مناطق که در شرق سوریه (استان‌های الحسکه و دیرالزور) قرار دارند، سیطره پیدا کند و حتی به صراحت، حضور نظامی غیرقانونی خود را به حفاظت از این مناطق نفتی ربط دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان