arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

مذاکره حماس با معاون وزیر خارجه روسیه درباره فلسطین

معاون وزیر خارجه روسیه با شماری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر، درباره مساله فلسطین گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، «میخائیل بوگدانوف» روز سه‌شنبه با «خالد مشعل»، «موسی ابو مرزوق» و «سامی خاطر» از رهبران حماس گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، ۲ طرف در خصوص موضوع اتحاد میان گروه‌های فلسطینی و چشم‌انداز حل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی درچارچوب قوانین بین المللی از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

هیاتی از حماس مهر ماه گذشته نیز با بوگدانوف درباره مساله فلسطین و حل اختلاف میان گروه‌های فلسطینی در قطر گفت و گو کرده بود.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) برای حل و فصل مساله فلسطین طرح موسوم به معامله قرن را عنوان و شهر قدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنی کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح کرده است.

در این طرح حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید شده است.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان