arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
الاخبار:

پیشنهاد برقی ایران به لبنان / واکنش دولت جدید لبنان چیست؟

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در مذاکرات خود با سران دولت لبنان، بار دیگر پیشنهاد ایران برای کمک به لبنان در راستای خروج آن از بحران اقتصادی اش، بویژه در پرونده برق را مطرح کرد. اما آیا دولت لبنان از تاثیر غرب رهایی یافته و با قبول حمایت ایران تصمیم جسورانه ای می گیرد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشنهاد برقی ایران به لبنان / واکنش دولت جدید لبنان چیست؟

الاخبار نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در مذاکرات خود با سران دولت لبنان، بار دیگر پیشنهاد ایران برای کمک به لبنان در راستای خروج آن از بحران اقتصادی اش، بویژه در پرونده برق را مطرح کرد. اما آیا دولت لبنان از تاثیر غرب رهایی یافته و با قبول حمایت ایران تصمیم جسورانه ای می گیرد؟

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: در شرایطی که نگرانی ها در لبنان، به دلیل شدت گرفتن بحران اقتصادی افزایش یافته است، پیشنهاد لاریجانی برای کمک ایران به لبنان، در زمینه های تجارت، برق، اب، گاز و همچنین بخش های کشاورزی، نفت و پتروشیمی، اهمیت زیادی دارد. رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در نشست مطبوعاتی خود در محل سفارت ایران در بیروت، تاکید کرد:« تمام پیشنهادهای ایران برای لبنان، همچنان مطرح است و ما امروز همه زمینه های حمایت از لبنان در بخش های صنعتی، اقتصادی و کشاورزی را عنوان کردیم. لبنان مرحله حساسی را می گذراند و ما امیدواریم دولت جدید بتواند تمام دشواری ها را پشت سر گذارد.»

این پیشنهاد ایران در شرایطی بار دیگر عنوان شده که نیاز لبنان به حمایت در تمام سطوح، افزایش یافته است و همین مساله، سوالی را مطرح می کند مبنی بر اینکه دولت حسان دیاب تا چه اندازه قدرت ایستادگی در برابر وتوهای غربی، بویژه آمریکا و دولتهای خلیجی را دارد؟ بویژه انکه برخی تشکل ها در دولت لبنان، گوش به فرمان آمریکا هستند؛ حال یا به دلیل ترس سیاسی و یا سکوت در برابر سیاستهای واشنگتن در منطقه. همانطور که دولتهای قبلی در لبنان، تحت تاثیر غرب، با پیشنهاد کمک ایران مخالفت کرده، ترجیح دادند قبول کمک ها را محدود به طرفهای معینی کنند، تا تحت قیمومیت غرب باقی بمانند.

به دیگر معنا، دولت لبنان و مسئولان لبنانی، امروز در برابر آزمایش جسارت تصمیم گیری برای قبول پیشنهاد کمک ایران، بدون هماهنگی با غرب، قرار گرفته اند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
3
دولتهای خلیجی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا دولت های حاشیه خلیج فارس؟
از تو بعید بود انتخاب
نظرات بینندگان