arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

حمله عناصر داعش به کرکوک عراق، 4 کشته و 2 زخمی برجای گذاشت

حمله عناصر تروریستی داعش به روستایی در استان کرکوک چند کشته و زخمی برجای گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های عراقی شامگاه سه‌شنبه (۲۹ بهمن) از حمله عناصر گروه تروریستی داعش به روستایی در استان کرکوک عراق خبر دادند.

شبکه سومریه عراق و شبکه المیادین لبنان گزارش دادند که در حمله تروریست‌های باقی‌مانده داعش به «جغماغه»، یکی از روستاهای شهرستان «الدبس» واقع در شمال غرب کرکوک، چهار غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال منابع غیررسمی عراقی کشته‌های این حمله تروریستی را از نیروهای الحشد الشعبی (عشایری) اعلام کردند.بر اساس ادعای این منابع، عناصر تررویستی به یک پادگان متعلق به سپاه بدر عراق حمله کرده‌اند.

خلافت خودخوانده داعش در عراق با مرکزیت شهر موصل دسامبر ۲۰۱۷، بعد از سال ها عملیات نیروهای امنیتی و نظامی این کشور برچیده شده است. با این حال، هسته‌های خاموش و عناصر باقی مانده این گروه تروریستی هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی می زنند.

عراق برای دفع این حملات تروریستی، چند عملیات پاکسازی در مرکز و غرب از جمله استان های الانبار و نینوی که هم مرز با سوریه هستند، انجام داده است که آخرین این عملیات در مرزهای غربی (با سوریه) هفته گذشته به پایان رسید. استان کرکوک به دلیل موقعیت طبیعی یکی از استان‌هایی است که بعد از سرنگونی خلافت داعش در عراق، بیشترین آمار مربوط به حملات و فعالیت‌های عناصر باقی‌مانده داعش، متعلق به این استان است.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان