arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

کدخدایی: پیش بینی می‌کنم مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد باشد / ۴۰ سال انتخابات سالم برگزار کرده‌ایم / شایعات درمورد رد یا تایید صلاحیت‌ها کذب است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیش بینی می‌کنم مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیش بینی می‌کنم مشارکت مردم در انتخابات بالای ۵۰ درصد باشد.

به گزارش «انتخاب»، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن) با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس گفت: پیش بینی می‌کنیم مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد و می‌دانیم عوامل مختلفی در انتخابات موثر است.

وی درباره ملاک‌های شورای نگهبان برای رد صلاحیت‌های داوطلبان نیز اظهار داشت: ما تابع قانون انتخاباتی هستیم که توسط خود مجلس تصویب شده و بار‌ها هم اصلاح شده و به عنوان مجری قانون تلاشمان این بوده که قانون را به درستی اجرا کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات مجلس، گفت: بار‌ها عرض کردم شورای نگهبان نسبت به احزاب سیاسی با چشمان بسته قضاوت می‌کند و آنچه مهم است، قوانین مصوب است.

کدخدایی درباره تبلیغات کاندیدا‌ها نیز گفت: اگر تبلیغاتی غیر واقع باشد و در نتیجه انتخابات اثرگذار باشد قطعا مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه درباره فرآیند رد صلاحیت کاندیدا‌ها که مورد سؤال خبرنگار cnn قرار گرفت، اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها در مراحل مختلف از فرمانداری و هیئت نظارت است و در مرحله بعد مرحله اول شورای نگهبان را داریم و در کسانیکه در این مرحله تایید صلاحیت نشدند در مرحله دوم هم مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و مواد معروفی داریم که مواد ۲۸ و ۳۰ در مورد تخلفات و سوابق کاندیدا‌ها از جمله کلاهبرداری و سوء استفاده‌های مالی است و برخی نبر مستندات در پرونده کاندیداهاست که بررسی می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد استناد جدید ارائه شده و قابل ارائه پیرامون صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: همه می‌دانند پایان بررسی‌ها صلاحیت‌ها ۲۲ بهمن بود و همه می‌دانند بررسی صلاحیت ۱۶ هزار صلاحیت انجام شده و شایعاتی که در مورد رسیدگی مجدد به صلاحیت‌ها مطرح شده، تکذیب می‌کنم چنین مساله‌ای نیست و البته در مورد عدالت من می‌گویم با ثبت نام بی محابا و تعداد بالا ممکن است چنین اشکالی هم به وجود بیاید.

کدخدایی تاکید کرد: فرایند بررسی صلاحیت‌ها زمان‌اش گذشته و شایعات روز‌های گذشته مبنی بر رد یا تایید صلاحیت‌ها تکذیب می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ نگرانی از امنیت انتخابات نداریم، در طول ۴۰ سال گذشته نیز انتخابات ایران سالم برگزار شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۹
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
8
اخوی شما کارت را انجام بده قضاوت را بسپار به شهروندان. البته اگر مختصر حقی برای اونها در این خصوص قایل هستی
نظرات بینندگان