arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

ارتش اسرائیل برای مقابله با ایران تغییر ساختار می‌یابد

سخنگوی ارتش اسرائیل با بیان اینکه فرمانده یگان جدید موسوم به «دایره ایران» به زودی انتخاب می‌شود، گفت قرار است تغییرات بسیار زیادی در ساختار ستاد کل و دپارتمان مسئول حوزه ایران رخ دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از اعلام خبر تاسیس «دایره ایران» در ارتش اسرائیل، «هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش این رژیم گفت به دنبال ساختاربندی مزیلبرمن در نشست جدد این نهاد نظامی هستند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» زیلبرمن شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری ضمن اشاره به تاسیس دایره ایران در ارتش اسرائیل، از اجرای تغییرات چشمگیری در ساختار ستاد کل و بازطراحی دپارتمان فعلی مسئول حوزه ایران خبر داد.

بر این اساس، این تغییرات که بخشی از طرح موسوم به «مومنتوم» (عبری: «تنوفا»، به معنی شتاب) است، به تصویب «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی رسیده و از تابستان سال ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود.

به نوشته این پایگاه خبری، ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی که شامل ۲۴ گردان و ژنرال‌های عالی‌رتبه است، علی‌رغم ایجاد پست‌های جدید ذیل طرح مذکور، در همان اندازه باقی خواهد ماند.

بخش جدید در ارتش این رژیم که قرار است «دایره استراتژی و ایران» نامیده شود، به وسیله یکی از ژنرال‌های عالی‌رتبه فرماندهی خواهد شد، که البته هنوز انتخاب نشده است. تشکیل این یگان نیز تا زمان انتخاب فرمانده موکول خواهد شد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، در این طرح در مورد دایره ایران، عنوان شده است که این اداره تازه «رصد، تاکتیک‌ها و راهبردهای مقابله‌ای و برنامه‌ریزی عملیات‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و حضور نظامی ایران در سوریه» را از «جمله در زمینه‌های سایبری و ماهواره‌ای» بر عهده خواهد داشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم کسی هر روز بیدار شود و ایران برای او بیشتر از بهترین لذت‌هایش اولویت داشته باشد... تغییرات بسیار زیادی رخ خواهد داد، کسی باید مسئول آنها باشد... فرمانده این یگان جدید مستقیما به رئیس ستاد کل جواب پس می‌دهد».

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی سه روز پیش طرحی پنج ساله برای تقویت توان ارتش این رژیم ارائه کرده که بر اساس یکی از بندهای آن، یک اداره ارتش اسرائیل اختصاصا به مقابله با جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

کوخاوی مدعی شد که با اجرای این طرح توسعه، ارتش رژیم صهیونیستی به مراتب «سریع‌تر، دقیق‌تر و مرگ‌آورتر» می‌شود.

روز گذشته نیز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران در حال ارزیابی مجدد در مسیر خود در سوریه است، گفت تل‌آویو نیز رویکرد خود را به استراتژی تهاجمی علیه تهران تغییر می‌دهد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان