arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

در ادامه ی جنگ رسانه ای پکن - واشنگتن؛ چین مجوز سه خبرنگار روزنامه آمریکایی را لغو کرد

دولت چین مجوز فعالیت سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را به دلیل تیتر نژادپرستانه این روزنامه آمریکایی علیه مردم چین، لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت چین مجوز سه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال را به دلیل یک تیتر نژادپرستانه این روزنامه آمریکایی لغو کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزیر خارجه چین روز چهارشنبه به تصمیم دولت آمریکا در زمینه اعمال محدودیت شدید علیه رسانه‌های چینی شدیدا اعتراض و تاکید کرده بود که پکن به این تصمیم پاسخ می‌دهد.

با این حال هنوز مشخص نیست که تصمیم پکن درباره خبرنگاران روزنامه وال استریت ژورنال ارتباطی با تصمیم آمریکا دارد یا نه.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که از این به بعد با رسانه‌های چینی به عنوان عاملان دولت رفتار می‌کند نه خبرنگار. براساس این تصمیم، این بنگاههای خبری باید املاک و کارکنان خود را به وزارت خارجه آمریکا اعلام و ثبت کنند.

دو مقام ارشد آمریکایی گفته بودند که این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که چین کنترل خود را بر رسانه‌های این کشور گسترش داده و از آنها برای اشاعه پروپاگاندای حکومتی استفاده می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است که پکن تصمیم گرفته است از روز چهارشنبه مجوز کاری سه خبرنگار این روزنامه را به دلیل تیتر نژادپرستانه این روزنامه در زمینه ویروس کرونا باطل کند.

خبرگزاری شینهوا پیش از این از نحوه پوشش اخبار ویروس کرونا و رفتار رسانه‌های آمریکایی با مردم چین انتقاد کرده بود. این خبرگزاری که مواضع دولت چین را منتشر می‌کند نوشته بود که مجله اشپیگل آلمان در توصیف مردم چین و ویروس کرونا از زبان تبعض آمیز استفاده کرده بود و نوشته بود که "کمی نژادپرستی خوب است"!

این خبرگزاری همچنین از تیتر روزنامه وال استریت ژورنال که به نظر آنها مردم چین را مسخره کرده است انتقاد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان