arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

پامپئو: آماده مذاکره با ایران در هر زمان هستیم اما ایران باید رفتارش را تغییر دهد

وزیر خارجه آمریکا که به زودی به ریاض سفر می‌کند، گفت که آمریکا آماده است در هر زمانی با ایران مذاکره کند اما ایران باید رفتارش را به طور اساسی تغییر دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که واشنگتن آماده مذاکره با ایران در هر زمانی است اما تهران باید در رفتارش تغییرات اساسی ایجاد کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو که از آفریقا در حال عزیمت به عربستان سعودی است و در صدد است با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه این کشور عربی دیدار و گفت‌وگو کند، تصریح کرد که واشنگتن آمادگی دارد در هر زمانی با ایران وارد گفت‌وگو شود اما تهران باید «اساساً» رفتار خود را تغییر دهد.

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر سیاست فشار حداکثری علیه ایران گفت: «فشار حداکثری علیه ایران و همچنین انزوا از طریق دیپلماسی ادامه خواهد داشت».

پامپئو در ادامه در اظهاراتی مداخله‌جویانه به بازداشت اتباع آمریکایی و اروپایی که به اتهامات مختلف از جمله جاسوسی دستگیر شده‌اند، گفت: «اقدام ایران در بازداشت (اتباع) آمریکایی و اروپایی غیرقانونی و غیرقابل قبول است».

وزیر خارجه آمریکا قرار است از 19 فوریه تا 21 فوریه (30 بهمن تا دوم اسفندماه) به عربستان سعودی سفر کرده و با مقامات این کشور در خصوص طیفی از مسائل منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کند.

این دیپلمات آمریکایی در حالی از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با ایران سخن به میان آورده است که پیش از این در سفر دوره‌ای خود به آفریقا از دیدار برخی سیاستمداران دموکرات از جمله سناتور «کریس مورفی» با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران ابراز نگرانی کرده بود.

وی با لحنی غیرمحترمانه و غیردیپلماتیک علیه ظریف و ایران، مدعی شد: «این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که یک آمریکایی را در بیست‌وهفتم دسامبر به قتل رساند. این (ظریف) وزیر خارجه کشوری است که بزرگترین حامی دولتی تروریسم و بزرگترین حامی تفکر ضد یهودی در جهان است».

در حال تکمیل..

منبع: فارس
نظرات بینندگان