arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۷۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

اردوغان: آماده آغاز عملیات ادلب هستیم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهاشنبه) مجددا به تهدید دولت سوریه درباره تداوم عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب پرداخته و گفت تدارکات لازم برای اقدام نظامی علیه نیروهای سوری را تکمیل کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (چهاشنبه) مجددا به تهدید دولت سوریه درباره تداوم عملیات ضد تروریست‌ها در استان ادلب پرداخته و گفت تدارکات لازم برای اقدام نظامی علیه نیروهای سوری را تکمیل کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: «عملیات ادلب قریب‌الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی] را رعایت نمی‌کند، وانمی‌گذاریم».

وی همچنین افزود: «ما می‌خواهیم [کل] ادلب را به منطقه امن تبدیل کنیم و علی‌رغم تداوم مذاکرات، آماده این مسئله هستیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای اینکه اگر کشورهای منطقه کمک نکنند، آنکارا خودش مجبور به حفظ امنیت خود می‌شود، اظهار داشت: «رژیم سوریه و هر کسی که حمایتش می‌کند، جدیّت ما را درک نکرده است».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» اردوغان درباره لیبی نیز گفت: «عملیات [خلیفه] خفتر به محض ورود ما به لیبی متوقف شد... عقب‌نشینی دولت وفاق ملی لیبی از نشست ژنو مهم است و ما از آن حمایت می‌کنیم».

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا هیچ اختیار و مشروعیتی برای تصمیم‌گیری درباره بحران لیبی ندارد.

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به تداوم حمایت آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی، افزود: «اگر نتوان به توافق عادلانه‌ای در مذاکرات بین‌المللی برسیم، از اینکه دولت مشروع طرابلس کنترل کل کشور را به دست بگیرد، حمایت خواهیم کرد».

روز گذشته سخنگوی حزب حاکم ترکیه با اشاره به پایان نشست هیأت‌های روسی و ترکی در مسکو، تهدید کرد اگر نیروهای ارتش سوریه از ادلب عقب‌نشینی نکنند، مجبور به اقدام نظامی خواهند شد.

تلاش‌های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست‌ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
سید آوات زهرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
2
0
چراغ سبز برخی کشورها برای حمله ترکیه به کردهای بی پناه سوریه، اینک اردوغان دیکتاتور را برای دگر زمین های شام گستاخ تر کرده است
هرچند خیلی دیر شده است برای برخورد با جنگ افروزی های رجب، اما جلوی ضرر را از هرکجا بگیری منفعته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
اردوغان از شهادت سردار سلیمانی سو استفاده کرده و میدان را برا اجرای اهداف شوم خود خالی دیده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
اررغان توریسم تو با نتانیاهو فرقی تمی کنی تودزدو اشغالگرهستی ذرظاهرخودتت را خوب نشان می دهی درباطن همدست ال سعود و امریکا هستی
نظرات بینندگان