arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

احتمال دوپینگ فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم

«بهروز هدایت» فرنگی‌کار وزن ۸۷ کیلوگرم ایران که روز گذشته در مرحله نیمه‌نهایی در یک مبارزه عجیب در حالی که ۷ بر صفر از حریف قرقیزی پیش بود اما به دلیل مصدومیت دست از مبارزه کشید به نظر می‌رسد مساله مهمی همچون دوپینگ در میان باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۰ آسیا از امروز (سه‌شنبه) با برگزاری پنج وزن نخست آغاز شد و فردا (چهارشنبه) به پایان می‌رسد.

در مبارزه‌های وزن ۸۷ کیلوگرم که روز گذشته برگزار شد، «بهروز هدایت» نماینده ایران بود که با کسب عنوان نخست در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی در شیراز صاحب دوبنده تیم ملی در پیکارهای قهرمانی آسیا شد.

این فرنگی‌کار تیم ملی روز گذشته پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۶ از سد «رستم آساکولوف» دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که تا ۶ ثانیه‌ مانده به پایان کشتی با نتیجه ۷ بر صفر از «آزات سالیندینوف» از کشور قرقیزستان پیش بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد و در دیدار رده‌بندی نیز حاضر نشد که این موضوع شائبه دوپینگ وی را دوچندان کرد.

به نظر می‌رسد که او بعد از پیکارهای کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که شیراز برگزار شد و پس از انجام آزمایش دوپینگ، تست او ظاهرا مثبت اعلام شده است و در حالی که خبر این موضوع را در حین پیکارهای کشتی قهرمانی آسیا به اطلاع کادر فنی رسانده بودند.

ظاهرا به دلیل ترافیک نمونه آزمایش‌های ارسالی به آزمایش کلن آلمان، امکان پاسخگویی در موعد مقرر به ایران وجود نداشته و نتیجه آزمایش دوپینگ دیر به دست مسوولان فدراسیون رسیده است.

البته به غیر از هدایت، نام یک فرنگی‌کاران حاضر در جام تختی نیز در بین دوپینگی‌ها است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان