arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

امارات: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد نشانگر عدم نقش کشورهای عربی در این کشور است

" انور قرقاش " وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفت: آنچه در استان ادلب سوریه اتفاق می‌افتد نشانگر عدم نقش کشورهای عربی در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امارات: اوضاع کنونی سوریه بخاطر نقش اعراب استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی " ارم نیوز" امارات، " انور قرقاش " روز چهارشنبه در صفحه شخصی‌اش در توئیتر افزود: پیروان صحنه ( جنگ ) در سوریه و درگیری‌های خطرناک که در ادلب اتفاق می افتد از ابعاد عدم نقش عرب مطلع هستند.

وی افزود: تضاد منافع بر مردم و سرزمینی که توسط دولت‌ها بر سر آن می‌جنگند تاثیر دارد و گویی دنیای عرب عوام است یا فضایی برای جاه طلبی و گسترش راهبردهای آنها.

وزیر امور خارجه امارات تاکید کرد: بازگشت نقش عرب برای مقابله با چالش‌های امنیتی عرب بسیار ضروری است.

اظهارات قرقاش درحالی بیان می شود که درگیری‌های ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی برای آزادسازی مناطق شمالی این کشور افزایش یافته و ترکیه نیز به تقویت حضور نیروهای نظامی خود در این مناطق ادامه می‌دهد.

سوریه، نیروهای ترکیه را به حمایت از تروریست‌ها متهم می‌کند.

در حالی که مردم مناطق درگیر استان ادلب روزهای خوبی را سپری نمی کنند و درگیر امیال جنایتکارانه تروریست‌ها شده‌اند، سخنگوی ریاست ‌جمهوری ترکیه در حرکتی عجیب اعلام کرد که آنکارا به ارسال تجهیزات نظامی و نیرو به ادلب (برای تروریست ها) ادامه می دهد.

البته تروریست‌ها حامیان دیگری نیز در سوریه دارند که از جمله آنها، آمریکایی‌ها می باشند؛ واشنگتن در سال های اخیر به طور تمام قد از تروریست‌ها در سوریه حمایت و علیه مردم و ارتش سوریه وارد جنگ شده است که در آخرین مورد آن جنگنده – بمب افکن های متجاوزان آمریکایی چهارشنبه گذشته (۲۳ بهمن) برخی از مواضع نظامیان سوری را در شمال سوریه بمباران کردند.

امارات عربی متحده سفارتخانه خود در دمشق را در سال 2011 به دلیل اعتراضات در سوریه تعطیل کرد اما در پایان سال 2018 پس از هفت سال دوباره آن را بازگشایی نمود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان