arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

دپوی ماسک در قم به اندازه کافی وجود دارد

انتشار خبر مبنی بر فوت دو شهروند قمی و مثبت بودن آزمایشات اولیه در خصوص ابتلا به بیماری کرونا، موجب مراجعات کثیر مردم به داروخانه‌ها شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص کمبود ماسک، عنوان کرد: به اندازه کافی دپوی ماسک در قم وجود دارد و همه نیاز به زدن ماسک ندارند، چرا که در برخی از موارد خود ماسک و استفاده نادرست عاملی در عفونت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دپوی ماسک در قم به اندازه کافی وجود داردپس از اعلام رسمی وزارت بهداشت در خصوص مثبت بودن آزمایش تست کرونا در قم، در مراجعه به بیش از 8 مورد داروخانه و تماس با چند داروخانه دیگر در سطح شهر، متوجه کمبود ماسک شده‌ایم که این امر زمینه نگرانی را در شهروندان به وجود آورده است.


دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص کمبود ماسک در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: به اندازه کافی دپوی ماسک در قم وجود دارد و همه نیاز به زدن ماسک ندارند، چرا که در برخی از موارد خود ماسک و استفاده نادرست عاملی در عفونت است.


وی بیان کرد: در صورت نیاز به ماسک، به تعداد کافی دپو شده است، اما در شرایط فعلی تنها افرادی که با بیمار در ارتباط هستند و یا همراهان و کادر پزشکی و افرادی که مشکوک به این ویروس‌اند باید از ماسک استفاده کنند.


قدیر خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر، شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی در قم بودیم که با بررسی‌های انجام شده و فوت دو شهروند قمی، در آزمایشات مشخص شد تست اولیه از این افراد از نظر کرونا مثبت است.


وی گفت: البته هنوز تستهای ژنتیک باقی مانده است و نتیجه نهایی به زودی اعلام می‌شود، اما بنا شد با مردم صادق باشیم و اطلاع رسانی کاملی از وضعیت این دو بیمار فوت شده صورت بگیرد تا اعتماد شهروندان جلب شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست و بیمارستان‌ها در حال کنترل است و یک بیمارستان به عنوان مرکز بیماری های ویروسی در جهت تمرکز بیشتر تعیین شد.


وی اظهار کرد: همچنین یک بیمارستان دیگر در حال تخلیه است تا به عنوان پشتیبان از آن استفاده کنیم در این شرایط مردم آرامش کاملی داشته باشند و به زنگی عادی بپردازند و نکات بهداشتی از جمله شستشوی دستها را جدی بگیرند و از اجتماعات و مسافرت های بی‌مورد پرهیز کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان