arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

مختاباد: موسیقی سنتی در حال مرگ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عبدالحسین مختاباد» با اشاره به عدم حمایت‌های دولتی و خصوصی از موسیقی سنتی کشور، گفت: موسیقی سنتی در حال مرگ است.

«عبدالحسین مختاباد» خواننده «ارکستر موسیقی ملی» که دو شب متوالی با شرکت در بیست و هفتمین جشنواره موسیبقی فجر در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متأسفانه موسیقی سنتی کشور ما حمایت نمی‌شود و معتقدم که در حال مردن است.

* مختاباد: موسیقی سنتی در حال از بین رفتن است
وی در ادامه افزود: در 30 سال گذشته برای موسیقی کشور نه سالنی اضافی برای اجرای برنامه‌‌ها ایجاد شده و نه حمایت دولتی و یا خصوصی در این زمینه فعال است و باید گفت این موسیقی در حال از بین رفتن است.

مختاباد با اشاره به اینکه بارها به صدا‌وسیما نامه‌هایی در این باره ارسال کرده است، یادآور شد: بارها نامه نوشتم ولی کسی نشنیده است و به یاد این شعر می‌افتم که آنچه البته به جایی نرسد، فریاد است.

خواننده قطعه «تمنای وصال» گفت: متاسفانه تلویزیون سازها را نشان نمی‌دهد و بودجه موسیقی با این وضعیت صفر است و درآمد یک هنرمند عرصه موسیقی از یک فوتبالیست که با این همه هزینه، نتیجه‌ای نمی‌گیرد کمتر است و کسانی که افتخار عرصه هنر کشور هستند، یک درصد هم درآمد ندارند.

* در این دایره صاحب‌نظران حیرانند
وی تصریح کرد: با تعطیل شدن هنرستان و دانشگاه موسیقی شاهد این هستیم که مسئولان موسیقی رسانه ملی تخصص کافی در این زمینه ندارند و باید گفت «در این دایره صاحب‌نظران حیرانند».

مختاباد درباره اجراهای جدیدش گفت: تا پایان سال در ایران برنامه‌ای ندارم و ایام نوروز سال جدید برای اجرای چند برنامه به کانادا و آمریکا سفر خواهم کرد.


نظرات بینندگان