arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

چاووش اوغلو: اردوغان مرجع تصمیم‌گیری برای زمان آغاز عملیات در ادلب است

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که در جریان مذاکرات درباره وضعیت سوریه رویکرد نزدیکی با روسیه وجود دارند. او در عین حال گفت: اردوغان و فرماندهان ارتش زمان عملیات آتی در ادلب را براساس رویدادهای میدانی مشخص خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اظهار کرد: در جریان مذاکرات درباره وضعیت سوریه رویکرد نزدیکی با روسیه وجود دارد اما این مذاکرات تاکنون در سطح مطلوبی نبوده‌ است.

چاووش‌اوغلو افزود: مذاکرات درباره ادلب گسترده‌تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تی.آر.تی خبر در ارزیابی تحولات اخیر سوریه با اشاره به اینکه تماس‌ها با روسیه درباره ادلب ادامه خواهند یافت، ادعا کرد: "تروریست‌هایی" که در ادلب حضور دارند توسط خود نظام اسد به این منطقه منتقل شده‌اند.

وی افزود: ترکیه و روسیه در مساله ادلب به نقطه‌نظر مطلوب نرسیده‌اند. در صورت لزوم شاید رهبران دو کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه بار دیگر با اشاره به موضوع آوارگان مدعی شد: ده‌ها هزار غیرنظامی در ادلب به دلیل حملات نظام سوریه مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. برای جلوگیری از بحران انسانی در ادلب اقدام خواهیم کرد. سوریه باید حملات خود را متوقف کند.

وزیر خارجه ترکیه اظهار کرد: رئیس جمهوری، اردوغان مرجع تصمیم گیری برای زمان آغاز عملیات در ادلب است. او و فرماندهان ارتش زمان عملیات آتی در ادلب را براساس رویدادهای میدانی مشخص خواهند کرد.

در این راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: هر نوع همکاری ممکن است بین ما و آمریکا برای حل بحران ادلب انجام شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه پس از نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره عملیات ادلب گفت: همانطور که قبلا اعلام کرده‌ایم "هر شبی ممکن است بیاییم"، آن شب نیز با افتخار خواهیم آمد.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره اظهارات دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود پیرامون همکاری آنکارا-واشنگتن در ادلب نیز اظهار کرد: هر زمان و هر نوع همکاری ممکن است بین ما انجام شود.

اردوغان از همتای روس خود خواست بر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای توقف حملات در ادلب فشار بیاورد تا نیروهای سوری تا اواخر فوریه جاری از پست‌های دیده‌بانی ترکیه عقب‌نشینی کنند.

از آن طرف روسیه از زبان میخائیل بوگدانوف، فرستاده این کشور در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، اجلاس سه جانبه سران روسیه، ترکیه و ایران در ابتدای ماه آینده میلادی درباره بررسی بحران سوریه برگزار می‌شود.

وزیر خارجه ترکیه همچنین تصریح کرد: جامعه جهانی نمی‌تواند برای متوقف کردن درگیری‌ها در لیبی به طور مشترک عمل کند. هیچ عزم و اراده‌ای در این خصوص وجود ندارد.

چاووش‌اوغلو درباره تحولات عراق نیز گفت: ثبات و امنیت در این کشور برای ما حائز اهمیت است، برای برقراری ثبات و امنیت در این کشور تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان