arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

زیان ۲۱۶ میلیون دلاری ایرفرانس از کرونا

شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» نسبت به زیان ۲۰۰میلیون یورویی (۲۱۶میلیون دلاری) این شرکت به دلیل تاثیر مالی ناشی از بحران کرونا هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز پنجشنبه «بلومبرگ»، این شرکت اعلام کرد توقف و تاخیر طولانی پروازها باعث افزایش بیشتر هزینه ها می شود.

سهام ایرفرانس به همان میزان ۵.۷درصد سقوط کرد. «فردریک گگی»( Frederic Gagey) مدیر ارشد مالی شرکت ایرفرانس گفت: این یک اثر شدید است. ما از ماه ژانویه واقعا" راضی بودیم. با اعلام یک بیماری همه گیر در چین، همه چیز به طور کاملا" وحشیانه‌ای تغییر کرد.

به گفته او، حدود ۸۰درصد تاثیر مربوط به چین و به دنبال آن هنگ کنگ ، تایپه و مانیل است و در صورت نیاز می توان برخی از پروازها را در طول ماه های فصل تابستان انجام داد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس روز ۱۷ بهمن/ ۶ فوریه اعلام کرد تا پانزدهم مارس/ ۲۵ اسفندماه همه پروازهای خود به مقصد چین را تعلیق می‌کند.

همزمان با نگرانی‌ها از شیوع ویروس فراگیر کرونا در خارج از مرزهای چین، شرکت‌های هواپیمایی ایرفرانسه و «کی.ال.‌ام» اعلام کردند همه پروازهای خود را به مقصد چین تا پانزدهم مارس به حالت تعلیق در آورده‌اند.

مقام‌های این دو شرکت‌ پیش‌بینی می‌کنند که بتوانند پروازهای روزمره خود به فرودگاه‌های پکن و شانگهای را شانزدهم مارس(۲۶ اسفندماه) از سر بگیرند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان