arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

موسوی: آمریکا ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته

سخنگوی وزارت خارجه خطاب به آمریکایی‌ها گفت: دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی نه برای شما و نه تحریم‌های جنون آمیز و جبونانه شما کوچکترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در واکنش به دور جدید تحریم خزانه‌داری آمریکا علیه شخصیت‌های ایرانی به ویژه برخی اعضای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: این اقدامات چیزی جز ناکامی، ناامیدی و شکست سیاست فشار حداکثری رژیم آمریکا نیست.

وی افزود: آنان که بیش از ۸۳ میلیون ایرانی را تحت تحریم، تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری خود قرار داده و نتیجه‌ای نگرفته‌اند، اکنون در کمال ناامیدی و استیصال نهاد انتخابات را در ایران هدف قرار داده‌اند و این نشان می‌دهد تا چه حد از مردم سالاری و مشارکت مردمی در ایران هراس دارند.

موسوی خطاب به مقامات آمریکایی افزود: دولت، ملت و همه ارکان جمهوری اسلامی ایران نه برای شما و نه تحریم‌های جنون آمیز و جبونانه شما کوچکترین ارزشی قائل نیست و با صلابت به راه و آینده روشن خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: راهبرد ایران در مقابل فشار حداکثری، مقاومت حداکثری است و این آمریکایی‌ها هستند که در نهایت در مقابل اراده ملت ایران سر تعظیم فرود خواهند آورد و یاد خواهند گرفت که باید با این مردم پر افتخار و مقاوم نه با زبان تحریم که با زبان تکریم سخن گویند و رفتار کنند.

خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه پنج عضو شورای نگهبان را هدف تحریم قرار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله «محمد یزدی» از فقهای شورای نگهبان، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، «سیامک ره‌پیک» و «محمدحسن صادقی مقدم» دو عضو حقوقدان شورای نگهبان در فهرست تحریم واشنگتن قرار گرفته‌اند.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه مدعی شده است که شورای نگهبان از برگزاری یک «انتخابات آزاد و منصفانه» جلوگیری می‌کند.

این تحریم‌ها بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ که دفتر مقام معظم رهبری را هدف قرار داد، وضع شده است. این تحریم، دارایی‌های احتمالی افراد در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از مراوده با این افراد منع می‌کند.‌

وزارت خزانه‌داری آمریکا دهم بهمن ماه نیز علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا در واکنش به موضع‌گیری آمریکا علیه انتخابات ایران، گفته بود: «مقامات آمریکایی بهتر است به جای زیر سؤال بردن انتخابات در ایران به سئوالات و ابهامات طیف وسیعی از مردم و نخبگان آمریکا و جهان درباره سازو کارهای غیرشفاف و پیچیده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا که رأی اکثریت مردم در آن نادیده انگاشته می‌شود و نیز روابط گسترده رژیم آمریکا با کشورهایی که حتی با ساده‌ترین اشکال انتخابات هم بیگانه هستند، پاسخ دهند.»

منبع: فارس
نظرات بینندگان