arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

یک بیمارستان ویژه کرونا در هرمزگان در نظر گرفته شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به منظور قرنطینه و نگهداری از بیماران احتمالی مبتلا به کرونا ، یک بیمارستان در بندرعباس مرکز استان در نظر گرفته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر حسین فرشیدی روز جمعه اظهار داشت: تمهیدات لازم در استان جهت مقابله با این بیماری اتخاذ شده و همه مراکز درمانی، بهداشتی، پزشکان و پرستاران در آمادگی کامل به سر می‌برند.


وی با بیان اینکه تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری در استان مشاهده نشده، افزود: از مردم خواستاریم که رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستن و ضدعفونی کردن دست ها را مدنظر داشته باشند.


وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تشویش و نگرانی در جامعه از طریق بازنشر اخبار جعلی و غیرموثق، گفت: آنچه در خصوص این بیماری نگران کننده است، سرعت انتشار و گسترش آن می باشد وگرنه درصد بسیار کمی موجب مرگ می شود.


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده در استان، یاد آورشد: مردم باید بدانند که زدن ماسک در افراد سالم ضرورت ندارد و تنها افراد مشکوک ، بیماران تنفسی و کسانی که از این افراد مراقبت می کنند، کادرهای درمانی و بهداشتی ملزم به استفاده از ماسک هستند.


وی ادامه داد: متاسفانه مردم به دلیل نداشتن آگاهی کافی ، نسبت به تهیه شمار بالای ماسک از داروخانه ها اقدام کردند و همین مساله موجب کمبود شده، اما به طور یقین در اسرع وقت این مشکل برطرف می شود.


رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مهمترین نکته در خصوص این بیماری را رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن صحیح دستها عنوان کرد.


فرسیدی تصریح کرد: مردم باید از دست دادن و روبوسی و در آغوش گرفتن دیگران حتی افراد سالم به شدت خودداری کنند.


شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است. در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.


بر اساس اعلام سعید نمکی، وزیر بهداشت در شامگاه پنجشنبه ( اول اسفند)، تعداد موارد قطعی ابتلا به این ویروس در ایران ۵ نفر است که شامل دو فوتی، دو بیمار بستری در قم و یک بیمار ( پزشک) در اراک است که البته پزشک بیمار از قم به اراک رفته است.


وزیر بهداشت همچنین از تعداد ۲۴ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستانها خبر داد که به گفته او، پس از مشخص شدن نتیجه آزمایش آنها در مورد وضعیت این افراد اطلاع رسانی می شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان