arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

چین: برای مبارزه با کرونا در کنار ایران هستیم

سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می‌ایستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) در نشستی خبری در خصوص ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا و فوت چند نفر اظهار داشت: چین به شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) در ایران توجه جدی دارد و به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می‌کند.

وی با بیان اینکه چین و ایران در مبارزه با این بیماری واگیردار، در کنار هم می‌ایستند، اظهار داشت: دولت و ملت ایران برای مقابله با این بیماری حمایت و کمک ارزشمندی را برای چین فراهم کردند و جناب آقای ظریف به عنوان اولین وزیر خارجه در جهان ابراز همدردی و حمایت خود از چین را اعلام کرد.

گنگ شوانگ خاطرنشان کرد: چین مایل است با برقراری ارتباط و هماهنگی نزدیک با ایران و تقویت همکاری‌های دوجانبه به منظور مبارزه با بیماری واگیردار تلاش کند تا بتوانند به زودی بر شیوع این بیماری غلبه کرده و به طور مشترک از سلامت مردم دو کشور و امنیت بهداشت عمومی جهان حفاظت کنند.

گفتنی است، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در پی ابتلای چند نفر در ایران به ویروس کرونا امروز (جمعه) در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از پرچم‌ ایران و چین و شعر سعدی که بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند، نوشت: «در مبارزه با کووید-۱۹، ملت چین در کنار ملت ایران می‌ایستند.»

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سوم بهمن ماه در ابتدای شیوع کرونا در چین در پیامی توئیتری به زبان چینی با بیان اینکه در مبارزه با شیوع ویروس «کرونا» در چین، دولت این کشور به موقع و قاطعانه پاسخ داد و مردم چین در سراسر این کشور متحد شدند و مردم این اطمینان را داشتند که چین در پیشگیری و کنترل و‌ مقابله با این ویروس حتما موفق خواهد شد، عنوان کرد: علیرغم مشکل پیش آمده، ایران همواره در کنار مردم چین بوده است.

ظریف همچنین ۱۵ بهمن ماه در توئیتی دیگر بعد از تماس تلفنی‌اش با همتای چینی اعلام کرد که ایران قاطعانه از چین حمایت کرده و در کنار آن ایستاده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
1
ما را به خیر تو امید نیست! شر مرسان! ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
بنی آدم اعضای یکدیگرند غلط است
بنی آدم اعضای پیکرند درست است
نظرات بینندگان