arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸

نظر سنجی جدید از پیشتازی سندرز در کالیفرنیا حکایت دارد

تازه ترین نظرسنجی دانشگاه "مونماف" آمریکا، "برنی سندرز" پیشتاز آرای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کالیفرنیا خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس این نظرسنجی، در میان رای دهندگان انتخابات مقدماتی حزب دموکراتیک در کالیفرنیا که دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، سندرز با ۲۴ درصد پیشتاز است.

"جوبایدن" معاون سابق اوباما با ۱۷ درصد در جایگاه دوم و پس از وی "مایک بلومبرگ" میلیاردر آمریکایی با ۱۳ درصد در جایگاه سوم قرار دارند.

الیزابت وارن با ۱۰ درصد و پیت بوتجیج با ۹ درصد در جایگاه های بعدی ایستاده‌اند.

بنا به گزارش تارنمای مونماف، آرای لاتین تبارهای ایالت کالیفرنیا در این انتخابات مقدماتی کلیدی خواهد بود. بر اساس این نظرسنجی، ۳۸ درصد رای دهندگان لاتین‌تبار، طرفدار سندرز هستند. پس از وی، جو بایدن با ۱۷ درصد قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، حضور گسترده لاتین‌تبارها و سهم نسبتا بالای رای‌دهندگان آنها در کالیفرنیا، موفقیت بزرگی برای سندر رقم خواهد زد که می‌تواند در نبرد شدید برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات برای وی تعیین کننده باشد.

انتخابات مقدماتی حزب دموکراتیک در کالیفرنیا دو هفته دیگر در سوم مارس برگزار خواهد شد.

۷ نامزد رقیب در انتخابات درونی حزب دموکرات تا تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات ۲۰۲۰ در فرایندی پیچیده از رای گیری‌های مقدماتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هر ایالت متناسب با جمعیت و تشکیلات حزبی، تعداد مشخصی دلیگیت (هیئت انتخاباتی) در کنوانسیون ملی احزاب دارد. نتیجه آرای هر نامزد در هر ایالت، بر اساس هیات انتخاباتی که به دست خواهد آورد، تاثیر مهمی بر تعیین نامزد نهایی حزب خواهد داشت.
با این حال نظر به ماهیت فکری برنی سندرز به عنوان سوسیال دموکرات، ماندن در جایگاه برتری این حزب را برای وی مشکل کرده است؛ هرچند نشان داده که توان بسیج کنندگی توده‌های مردمی را دارا است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان