arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

لایو خبر - ٣ اسفند ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: خدمات هوایی کویت و عراق به ایران تعلیق شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۲۰:۱۷

رویترز نوشت: عراق ایرویز خدمات هوایی به ایران به حالت تعلیق درآورده است و مقامات صنعت هوانوردی کویت روز جمعه تصمیم گرفتند تا تمامی پروازها به مقصد و از ایران را متوقف کند.

تب دلار بالا رفت؛ افزایش قیمت تا کجا ادامه دارد؟
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۲۰:۱۶

بازار ارز دوباره به تکاپو افتاده و امروز قیمت‌ها شوک قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. باید نگران افزایش‌هایی بود که در دو سال اخیر نمونه آن را چند بار دیده‌ایم یا این افزایش قیمت ناشی از جو روانی خبر FATF است و به‌زودی فروکش می‌کند؟

پژوهشگران دانشگاه مینه سوتا دریافتند: چرا نباید با وقوع علائم کرونا خود درمانی کنیم؟ / افزایش خطر مرگ بیمارانی که آنتی بیوتیک بدون تجویز مصرف می کنند
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۷

این روزها هر بار نام کرونا مطرح می شود نام پنومونی نیز شنیده می شود. پنومونی را در یک تعریف بسیار خلاصه می توان یکی از رایج ترین عفونت های ریه دانست که وضعیتی التهابی برای ربه ایجاد کرده و در نتیجه وضعیت تنفس بیمار را درگیر مشکلاتی می کند. اکنون یک مطالعه بزرگ از بیمارانی که به دلیل پنومونی بستری شده اند ، نشان می دهد که استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها تا چه حد در روند درمان اختلال ایجاد می کند.

خرید آنلاین بلیت مترو در جهت پیشگیری از کرونا
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۷

خرید آنلاین بلیت تک سفره مترو و شارژ کارت بلیت مترو و اتوبوس یکی از کارآمدترین خدماتی که این روزها با افزایش نگرانی‌ها پیرامون ویروس کرونا در سامانه و اپلیکیشن «تهران من» در دسترس است.

استاندار مرکزی: فوت یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا / شمار قربانیان به 6 نفر افزایش یافت
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۶

آقازاده استاندار مرکزی خبر داد: یک نفر در استان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

سه بیمار مشکوک به کرونا ویروس در اراک شناسایی شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه مورد بیماری مشکوک به کرونا ویروس روز شنبه در این شهرستان شناسایی شد.

کلیه مدارس و دانشگاه های استان مرکزی یک هفته تعطیل شد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۷

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس تصمیم اخذ شده در جلسه پدافند زیستی استان کلیه مدارس و دانشگاه ها تا آخر هفته تعطیل شد تا بتوانیم سرعت انتشار ویروس را کنترل کنیم.

ورود افراد سرماخورده به اماکن ورزش‌های آبی پایتخت ممنوع است
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۷

معاون سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاعیه آموزشی بیماری کرونا در اماکن ورزشی تحت پوشش نصب شده و از بیماران سرماخورده و بدحال در محیط های آبی و چند منظوره جلوگیری به عمل می‌آید.

روحانی در دیدار با وزیر خارجه هلند: بدنبال پایان برجام نیستیم؛ راه گفت و گو را نبسته ایم/ برای گفت و گو با اتحادیه اروپا درمورد امنیت منطقه آمادگی کامل داریم
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۷

رئیس جمهور در دیدار با " استف بلوک" وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند با تاکید بر اینکه توافق هسته ای را به نفع منطقه و جهان می دانیم و اقدام آمریکا در خروج از برجام به ضررملت های منطقه ، جهان و خود مردم آمریکا بوده است، گفت: همه باید تلاش کنیم برجام حفظ شود و ما در این زمینه راه گفت و گو با اتحادیه اروپا را نبسته ایم.

وزارت بهداشت امارات مدعی شد؛ دو ایرانی مبتلا به کرونا در امارات شناسایی شدند
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۶

وزارت بهداشت امارات مدعی تشخیص ۲ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به "COVID۱۹" شد و افزود: یکی از آنها یک زن ۷۰ ساله ایرانی است که وضعیت سلامتی اش ناپایدار و در مراقبت های ویژه نگهداری می شود.

آموزش و پرورش: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نروید؛ غیبت‌ها موجهند/ توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۸:۰۱

مدیرکل امور سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه هیچ مورد مشکوکی در مدارس از ابتلا به کرونا ویروس نداشتیم گفت: اگر هم مواردی وجود داشته باشد باید وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند و ما امر آموزش و پیشگیری را بر عهده داریم.

کدام اعضای شورای شهر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۶:۰۰

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران درباره ملاقاتش با شهردار منطقه ۱۳ (که در حال حاضر در بیمارستان به دلیل مشکوک بودن به ویروس کرونا بستری است) اظهار داشت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند. (نکته دیگر این است که روز بعد از این ملاقات بنده با خانم نژاد بهرام و آقای فراهانی و نظری جلسه داشتم.) وی افزود: رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت: آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام دچار بیماری شده‌ام. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمانی سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است. هاشمی بیان داشت: از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم. وی گفت:‌امروز به ابراهیم امینی نایب رئیس شورا اعلام کردم که برای فردا اگر صحن تشکیل شد من حضور نمی‌یابم.

اولین نتایج رسمی از انتخابات تهران
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۳:۴۹

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی منتخبان حوزه انتخابیه تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا این لحظه را اعلام کرد.

اسامی ۴۰ نفر اول بدین شرح است:

۱- محمد باقر قالیباف
۲- میرسلیم
۳- مرتضی آقا تهرانی
۴- الیاس نادران
۵- سید محسن دهنوی
۶- سید محمود نبویان
۷- محسن پیرهادی
۸- سید احسان خاندوزی
۹- ابوالفضل عمویی
۱۰- فاطمه رهبر
۱۱- اقبال شاکری
۱۲- بیژن نوباوه
۱۳- مجتبی توانگر
۱۴- روح‌الله ایزد خواه
۱۵- احمد نادری
۱۶- زهره الهیان
۱۷- سید نظام الدین موسوی
۱۸- عبدالحسین روح امینی
۱۹- مهدی شریفیان
۲۰- سید رضا تقوی
۲۱- مالک شریعتی
۲۲- خانم سمیه رفیعی
۲۳- سید علی یزدی خواه
۲۴- علی خضریان
۲۵- فاطمه قاسم پور
۲۶- مجتبی رضا خواه
۲۷- رضا تقی پور
۲۸- زهره سادات لاجوردی
۲۹- غلامحسین رضوانی
۳۰- عزت اکبری
۳۱- وحید یامین پور
۳۲- حمید رسایی
۳۳- علی جعفری
۳۴- علیرضا محجوب
۳۵- محمد صادق شهبازی
۳۶- سهیلا جلودار زاده
۳۷- سمیه رفیعی
۳۸- سید علی یزدی خواه
۳۹- مصطفی کواکبیان
۴۰- فاطمه قاسم پور

شمار مبتلایان به کرونا به ۲۸ تن رسید / ۵ نفر جان باختند
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۳:۴۹

کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در کشور گفت: براساس آخرین شواهد آزمایشگاهی تا ظهر امروز 785 نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده بودند به مراکز درمانی برای بررسی بیشتر و تحت نظر قرار گرفتن ارجاع شده‌اند. وی گفت: از روز گذشته تا کنون، 10 مورد ابتلای جدید تایید شده است که 8 نفر در شهر قم و دو نفر در شهر تهران هستند؛ به صورت مجموع طی روزهای گذشته 28 نفر تشخیص قطعی کرونا داشته‌ایم که عمدتا در شهر قم ساکن هستند یا سفر به قم داشته‌اند. جهانپور گفت: یک نفر از موارد ده گاه جدید جان خود را از دست داده است و به طور کلی تاکنون 5 نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

مشارکت در انتخابات: کمتر از ۴۵ درصد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۰:۲۷

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از اتمام شمارش آراء در شش حوزه انتخابیه استان خبر داد و گفت: میانگین مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان حدود ۴۵ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است. همچنین رییس ستاد انتخابات خوزستان از مشارکت ۴۳ درصدی واجدان شرایط رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس  در استان خبر داد. 

همایون شجریان تصویری از علائم حیاتی پدر منتشر کرد
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۰:۱۹

لایو خبر - ٣ اسفند ۹۸

همایون شجریان دقایقی قبل با انتشار تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدرش، علاقه‌مندان به محمدرضا شجریان را در جریان آخرین وضعیت سلامتی وی قرار داد.

نتایج انتخابات در دو مرکز استان
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۰:۱۸

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از قطعی شدن انتخابات در ۲۳ حوزه انتخابیه خبر داده. در میان مراکز استان ها، عباس گلرو از حوزه انتخابیه سمنان به عنوان نماینده منتخب اعلام شده است. همچنین حسینعلی شهریاری از مجموع ۲۹۷ هزار و ۵۵۴ رای ماخوذه با ۶۵ هزار و ۳۲ رای و فداحسین مالکی با ۶۳ هزار و ۲۷۷ رای حائز اکثریت آرا شدند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۸:۳۱

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان