arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

ورود شاخص بورس به کانال ۴۸۱ هزار واحد

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) سه هزار و ۱۱۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۱۲۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۵۶۶ واحد افزایش به ۱۵۷ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ی هزار و ۴۳ واحد رشد به ۱۰۴ هزار و ۷۵۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۳۰۸ واحد افزایش به رقم ۵۹۴ هزار و ۹۴۰ واحد رسید، شاخص بازار اول ۷۳۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۳ هزار و ۱۲۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پتروشیمی پارس (پارس) با ۵۶۸ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۵۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۴۶ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۳۰۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۷ واحد و البرز دارو (دالبر) با ۲۰۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد بانک ملت (وبملت) با ۴۰۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۹۰ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۷۳ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۱ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۴۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت تهران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۴۷ میلیون و ۷۰۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از چهار هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۶ هزار ۲۱۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۸۰ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) بیمه کوثر (وکوثر)،‌ سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، تولید برق نیروگاه دماوند (دماوند)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و بیمه پاسارگاد (بپاس) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان