arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

بازگشت ملخ صحرایی به سه استان جنوبی

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها، هجوم مجدد دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به سه استان جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و فارس در روزهای اخیر آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سید محمدرضا میر» روز شنبه درباره هجوم مجدد ملخ صحرایی از کشورهای شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا افزود: از ۳۰ بهمن ماه جاری ریزش ملخ صحرایی توسط دیده بانی سازمان حفظ نباتات کشور مشاهده شد که در همین مدت با چهار ریزش عملیات مبارزه در سطح هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و باغی انجام شده است.

وی با بیان اینکه هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان از بهمن ماه هرسال شروع تا مردادماه سال آتی ادامه دارد اظهارداشت: طبق گزارش فائو، هجوم ملخ صحرایی در سال جدید نسب به مدت مشابه سال گذشته از شدت بیشتری برخوردار است.

وی علت هجوم ملخ صحرایی را شرایط آب و هوایی و دمای مساعد استان های جنوبی کشور دانست و تصریح کرد: اکنون اکیپ های سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ افریقا را دارد و هیچ نگرانی در این خصوص نداریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: سموم، ماشین آلات، ادوات ، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان های جنوبی کشور تدارک شده است.

میر پیش بینی کرد: با توجه به پیش بینی سازمان فائو در حجم بالای هجوم ملخ صحرایی به کشور در سالجاری، عملیات مبارزه با این آفت در سطح بیش از یک میلیون هکتار انجام شود.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات کشور امسال برای مبارزه با این آفت در سطح مذکور ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به استان ها ارسال شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان