arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸

۱۰ شهر ایتالیا درپی شیوع ویروس کرونا قرنطینه شد

جان باختن دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا سبب شد تا ۱۰ شهر این کشور در وضعیت قرنطینه قرار گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز شنبه شبکه فرانس ۲۴، وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد فردی که دیروز (جمعه دوم اسفندماه) بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخت، ۱۰ روز پیش از مرگ به دلیلی نامرتبط در بیمارستان بستری شده بود.
او یکی از دو قربانی این ویروس در منطقه «ونه تو» بود و با شناسایی فرد دیگری مبتلا به این ویروس، تعداد مبتلایان در این منطقه به سه نفر رسید.
براساس اعلام مقام‌های محلی، قرار است همه ساکنان این منطقه تحت آزمایش های پزشکی قرار گیرند.

در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا نیز ۱۶ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شدند و مقام‌های این منطقه به سرعت اقدامات لازم برای جدا کردن بخش‌های آلوده را در پیش گرفتند.
از بیش از ۵۰ هزار فرد مستقر در مناطق مشکوک، خواسته شده در منازل خود بمانند و اجرای فعالیت‌های عمومی همچون مراسم گروهی کلیساها، مسابقات ورزشی و کارناوال‌ها نیز ممنوع شده است.

« جوزپه کونته » نخست‌وزیر ایتالیا با اعلام اینکه همه چیز تحت کنترل است، ‌تاکید کرد که دولت تمهیدات احتیاطی لازم را در بالاترین سطح ممکن به کار می‌بندد.
براساس این گزارش، خیابان‌های ۱۰ شهر ایتالیا تخلیه شده است و افراد کمی رفت‌وآمد می‌کنند؛ همچنین نشانه‌هایی از بسته شدن اماکن عمومی در ایتالیا مشاهده شده است.

به گفته « روبرتو اسپرانزا » وزیر بهداشت ایتالیا، مقام‌های مربوطه به دقت تماس‌های بیماران با افراد دیگر را تحت نظر دارند و غربالگری‌های لازم را انجام می‌دهند.
نخستین شهری که در ایتالیا به دلیل ابتلا شهروندان آن به این بیماری قرنطینه شد، ‌«کودوگنو» نام دارد. در این شهر با جمعیت ۱۵ هزار نفری، ابتلای سه نفر از شهروندان به ویروس کرونا مثبت گزارش شده است.۹۱۰۹

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چون شناسایی شد و سپس به ۲۶ کشور سرایت کرد. گفته می‌شود که این ویروس تاکنون جان بیش از ۲ هزار و ۳۴۵ نفر را گرفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان