arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
عرب نیوز:

اجلاس «مکه هوشمند» برگزار شد / برنامه بلندپروازنه عربستان برای زائران تا سال 2030

به گفته مروان السلیمانی ، وزیر حج و زیارت عربستان سعودی، فناوری های هوشمند برای کمک به زائران در همه مراحل سفر زیارتی آنان در عربستان سعودی اتخاذ می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته مروان السلیمانی ، وزیر حج و زیارت عربستان سعودی، فناوری های هوشمند برای کمک به زائران در همه مراحل سفر زیارتی آنان در عربستان سعودی اتخاذ می شود.

 به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از عرب نیوز، السلیمانی در اجلاس و نمایشگاه شهرهای هوشمند سعودی گفت: پیشرفت های فنی برای استقبال از زائران را از لحظه ورود آنان به سرزمینمان تا زمان زیارت و بدره انان به فرودگاه، توسعه خواهیم داد."

نمایشگاه فناوری جدید سعودی تلاش های عمده ای را برای افزایش تعداد زائران برجسته می کند السلیمانی گفت: "بیش از 1.8 میلیارد مسلمان در سراسر جهان "رویای تجربه حج  تمتع و عمره" را دارند. وزارت حج و زیارت تجربه ی حج را  به عنوان یک تصویر جامع نگاه می کند ، زیرا این یک سفر احساسی و مذهبی است. زائران سالها قبل از رسیدن به  عربستان به این تجربه فکر می کنند. بنابراین برای آمدن به اینجا ، از نظر عاطفی و مالی هزینه می کنند. "

وزارت حج و زیارت عربستان امیدوار است که تعداد زائران را تا سال 2030 به 15 میلیون نفر برساند. السلیمانی گفت که این وزارتخانه با همه ذینفعان همکاری می کند تا تجربه زائران و بهبود خدمات را هر سال بهبود ببخشد. وی گفت: "حج بسیار پیچیده است زیرا در آن  صدها شرکت و اداره مشارکت دارند و از اداره راهنمایی و رانندگی و بیمارستان ها تا اداره گذرنامه نقش دارند. بناباین هر اندازه که حجم فناوری را توسعه دهیم، نرخ استانداردهای این سفر معنوی را نیز بالاتر می بریم."

السلیمانی گفت: "قبل از طراحی شهر هوشمند و سیستم هوشمند ، شما باید فرایند هوشمند را طراحی کرده و ذینفعان را هوشمندانه درگیر کنید زیرا در یک شهر هوشمند از شهرداری تا سیستم بهداشتی درگیرند. ما باید در یک دیدگاه  کلی، یک فرایند همکاری کنیم تا شرایط تسهیل شود."

 

نظرات بینندگان